Dör så fort jag släpper choken

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Nyananos
Elmoped

Dör så fort jag släpper choken

Inlägg av Nyananos »

Hej!
Mitt problem är följande: Jag kickar igång Aeroxen genom att hålla inne choken, den starta, gasar lite så att den kommer igång, kör 100 m den dör, försöker att få igång den igen och det går men den lever bara om jag håller inne choken annars dör den.

Vad är problemet?

Vill veta innan jag börjar skruva.

Mvh/
Alexander
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Har du haft det här problemet länge eller har det uppstått nyligen? Har du pillat på något, eller bytt något innan problemet uppstod?

Choke=mer soppa, så den får ju för lite bensin iallafall.

Skit i förgasaren eller tjuvluft skulle jag gissa på, om problemet har kommit bara sådär.
Gör rent förgasaren och blås igenom allt med tryckluft till att börja med.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Nyananos
Elmoped

Inlägg av Nyananos »

Jag har behövt att hålla inne choken varje gång jag startat Aeroxen, men efter det har den gått bra. Innan idag så körde jag en sväng till Biltema, då gick den perfekt, klockrent. Detta hände nyligen att den bara la av, har aldrig hänt förut.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Okejokej, ja men testa att göra rent förgasaren, och se till så att det inte är skit i nåt munstycke :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög

Inlägg av GeneraL Ec »

Antingen får den tjuvluft, kolla alla slangar, annars kollar fu insuget så d inte sitter skit där, hände mig... ca 800kr senare drar min farsa ut ett godispapper ur insuget... :x
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyananos
Elmoped

Inlägg av Nyananos »

Kollade luftfiltret, det var snustott. Ska rengöra förgasaren imorgon.
Tack för tipsen allihopa!
Skriv svar