Inkörd moped

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Danne973
Elmoped

Inkörd moped

Inlägg av Danne973 »

Jag har köpt en yamaha aerox från 2007 av min brorsas kompis. den är väldigt bra inkörd så den går 55-60 på raksträckor enligt mätaren på moppen.
kan polisen ta mig om de säger att jag har trimmat min moped?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

fall den är helt orginal går den itne snabbare än 52 de du har kallas en glädjemätare -.-
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Re: Inkörd moped

Inlägg av rexzo »

Danne973 skrev:Jag har köpt en yamaha aerox från 2007 av min brorsas kompis. den är väldigt bra inkörd så den går 55-60 på raksträckor enligt mätaren på moppen.
kan polisen ta mig om de säger att jag har trimmat min moped?
Du har glädjemätare
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Danne973
Elmoped

Inlägg av Danne973 »

men den går om mina kompisars mopeder som e nya och original
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

då går deras dåligt-.-
men fall du ändrat något på den så ska de inte gå att få den gå snabbare än 52
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped

Inlägg av Grinder46 »

Danne973 skrev:men den går om mina kompisars mopeder som e nya och original
Men då är väl antagligen inte din helt original.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

min gjorde 60-65, biland 70 med lite medvind :) uppmätt med bil då, endast ostrypt CDI på, v-gingen va redan på, men nu när den e av så gör den 70-75
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
kr002
Elmoped

Inlägg av kr002 »

Oavsett hur bra man kör in en cylinder/kolv så går den inte snabbare! ;)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Piitus96 skrev:min gjorde 60-65, biland 70 med lite medvind :) uppmätt med bil då, endast ostrypt CDI på, v-gingen va redan på, men nu när den e av så gör den 70-75
Omöjligt ifall allt är orginal. De GÅR verkligen inte fortare än 52, om ens det. 45-50 brukar de ligga på.

îfall precis ALLT är orginal så går dne inte så fort utan mätaren visar mer.
bibapeolola
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

läs allt, MÄTT med bil.... med tanke på att jag rundar min polare vars moppe gick 65 med dragen v-ring. Med stypt CDI så gick den 50-52, med ostrypt gick den 60-65, nu med dragen v-ring 70-75
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Piitus96 skrev:läs allt, MÄTT med bil.... med tanke på att jag rundar min polare vars moppe gick 65 med dragen v-ring. Med stypt CDI så gick den 50-52, med ostrypt gick den 60-65, nu med dragen v-ring 70-75
Du vet om att en bilmätare slår på lika mkt som en mopedmätare va?
tar det en gång till, lyckomätare+moped= fel "riktig"hastighet.
ifall den gick så fort så var den helt enkelt inte orginal, det kvittar vad du säger. DE GÅR INTE FORTARE ÄN 52 IFALL ALLT ÄR ORGINAL.
bibapeolola
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Bara för att de är mätt med bil så är de inte exakt? Våran passat gjorde 100 på mätaren, o 91 på gpsen.

Mät farten med GPS/Laser och kom sedan tillbaka.

Sen om den är "inkörd bra" så går den inte snabbare för de :)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Axxxel, den va ju nt helt original, OSTRYPT CDI sattes på så att den gick från 52, SOM DEN GAMLA STRÖP VID, till 60-65 MED DEN NYA

Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

aerox har riktig glädjemätare jag har kört orginal hela tiden och jag testade med orginalmätaren att gasa på fullgas och då fick jag tydligen upp den i 60 med lite medvind samtidigt som jag testade med gps som visade ca 52 km/h :wink:
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Jo, det är förmodligen sant om aerox, min polares va original (aerox) o han sa att den gick i 60, men när jag låg i 60 så drog jag ändå honom :P

Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Piitus96 skrev:Axxxel, den va ju nt helt original, OSTRYPT CDI sattes på så att den gick från 52, SOM DEN GAMLA STRÖP VID, till 60-65 MED DEN NYA
CDI strypningen märks knappt på strypt rör sålänge det inte är en kinesscooter som i princip bara är strypt i CDIn ;)

Förresten så skrev jag att den inte nåt om hur fort din går, utan jag skrev bara att en helt orginalmoped går helt enkelt inte över 52. (Och tillägger nu att din omöjligt gick sådär fort med ostrypt CDI:lol:)

Och 60-65 på mätaren @din moped är kanske 45-55 högst på en rätt fungerande GPS. Säger bara det, mopedmätare gör så att allt ser snabbare ut och går din moped fortare än 52 uppmätt med GPS så är den inte orginal. End of discussion.
bibapeolola
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Axxel, tänk för att DET ÄR EN KINES SCOOTER!!! hehehe, glömde berätta de :P de enda strypningarna på min är halvmånen i cylindermynningen, v-ring och CDI strypning :P Sachs Speedforce, fast min är chonne versionen DIN Raptor.

Och med 60-65 så menar jag i rätt hastighet, för jag har redan då plocakt bort 5-10 km på mätaren.

Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Piitus96 skrev:Axxel, tänk för att DET ÄR EN KINES SCOOTER!!! hehehe, glömde berätta de :P de enda strypningarna på min är halvmånen i cylindermynningen, v-ring och CDI strypning :P Sachs Speedforce, fast min är chonne versionen DIN Raptor.

Och med 60-65 så menar jag i rätt hastighet, för jag har redan då plocakt bort 5-10 km på mätaren.
Okej. Nog om det i den här tråden. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

AxxxeL skrev:
Piitus96 skrev:Axxel, tänk för att DET ÄR EN KINES SCOOTER!!! hehehe, glömde berätta de :P de enda strypningarna på min är halvmånen i cylindermynningen, v-ring och CDI strypning :P Sachs Speedforce, fast min är chonne versionen DIN Raptor.

Kines scooter 2T! ;)

Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Piitus96 skrev:
AxxxeL skrev:

Kines scooter 2T! ;)

Okej, vi fattar! Sluta skryt om din Riskokare nu.

Ontopic; om du inte har trimmat den så är det ju lugnt.
Skriv svar