Tja. Har en Derbi Senda extreme 07 som går skit just nu, den började gå dåligt efter att jag hade kört när det regnade. Den varvade bra innan och tog stopp där cdi:n ströp, alltså vid 10000 varv ungefär, men nu har den börjat gå skitkonstigt, den varvar bara till 8000 varv och hackar som fan mellan 5000-8000. Ibland får jag upp den i 10000 varv men det är bara om jag kör i en nerförsbacke. Någon som vet vad det kan vara?
Ta loss, luftfiltret, tvätta, rengör och njut av åkturen!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Kan vara som för mig, gick skit och dog t.om ibland i regn, ta av tändhatten, torka rent de vita på tändstiftet med lite papper eller likn. På med tändhatt och sen kör vidare :)
Ztraand skrev:Kan vara som för mig, gick skit och dog t.om ibland i regn, ta av tändhatten, torka rent de vita på tändstiftet med lite papper eller likn. På med tändhatt och sen kör vidare
Har bytt tändstift nu och den går fortfarande dåligt Men om jag kommer över 8000 varv går den hur bra som helst.. Kan det vara något annat än tändstiftet?
Ezkils skrev:Hur ska jag fästa dom i dom små metallsakerna? Förlåt om jag inte fattar men jag har aldrig gjort nåt sånt här förut...
Om du tar bort kablarna och kollar innuti så är det kabelskor som passar rakt på den nya cdi boxen, ändå skillnaden är att de inte finns nån plast runt på den nya cdin
Ezkils skrev:Hur ska jag fästa dom i dom små metallsakerna? Förlåt om jag inte fattar men jag har aldrig gjort nåt sånt här förut...
Om du tar bort kablarna och kollar innuti så är det kabelskor som passar rakt på den nya cdi boxen, ändå skillnaden är att de inte finns nån plast runt på den nya cdin
du drar alltså bara ut sladdarna från den gamla CDI.n, nt klippa
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
StylizhRazer skrev:du får ta loss sladdarna och klippa om dem så att du kan fästa dem i de små metall sakerna och isolera sedan med eltejp
Snälla svara inte på sånt ifall du i princip ber han klippa sönder sin tändning
Du tar drar ut sladdarna o sätter dit som vanligt, har samma CDI som dig. Den gröna sladden ska sitta på den närmst där den vita sitter, om man säger så. ifall du inte redar ut det så kan jag fixa en bild .
StylizhRazer skrev:du får ta loss sladdarna och klippa om dem så att du kan fästa dem i de små metall sakerna och isolera sedan med eltejp
Du tar drar ut sladdarna o sätter dit som vanligt, har samma CDI som dig. Den gröna sladden ska sitta på den närmst där den vita sitter, om man säger så. ifall du inte redar ut det så kan jag fixa en bild .
Glöm inte att jorda !
vad menar du med att jorda?
Sitter en (blå??) sladd ut från cdin med, som ska fästas i ramen. läs lite om det här
AxxxeL skrev:
Glöm inte att jorda !
vad menar du med att jorda?
Sitter en (blå??) sladd ut från cdin med, som ska fästas i ramen. läs lite om det här
jag satte den där sladden från orginal cdin satt, va det fel?