Variatorn, helt sönder slagen..(?)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Variatorn, helt sönder slagen..(?)

Inlägg av TechnoMen »

Tja min polare har en speedfight 2 från 02 spelar inte så stor roll..

Men iaf, idag i skolan lånade jag min polares moped till ica ca 1 km bort.. iaf så körde jag den gick skit fint inga problem alls på vägen hem kör jag upp på totaren (stavning xD) när jag kör ner från den kör jag där kanten inte är hög utan bara 3-5 cm då hackar motorn till i 3 sekunder bara sedan inga problem men sen när han åker hem en mil är det så de är en bit.. iaf så går den segare och segare och sen började de låta från variatorn och han öppnar upp allt när han kommer hem då ligger det stora metal bitar där inne på någon cm en massa bitar alltså och hela fläkten var helt förstörd och vevet också, alltså.. nu fick jag hjärnsläpp.. aja "kuggarna" på vevet var helt upp ätna ja hela skiten var förstörd.. Nu till frågan vad fan kan ha hänt?

Setup: allt orginal förutom v-ringen är dragen..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Den som skruvade i variatorn sist skruvade inte åt det ordentligt, eller monterade något fel, så allting lossnat.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Troligtsvis så har muttern som sitter på veven inte dragits åt ordentligt så allt har lossnat..
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Ni/han har kanske varit o bytt vikter på den?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Piitus96 skrev:Ni/han har kanske varit o bytt vikter på den?
Variatorringen var ju dragen, så någon har definitivt varit och rotat där inne.
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk26 »

kickdrevet kan ha låsnat har gjort det på min någon dång då ligger det i mot och drar sönder fläkten och sedan splinsen när den fasnar :) ta av kicken och kolla om clipset där sitter på sin plats annars kan det nog var den som är tjuven :)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
Skriv svar