och så undrar jag om denna sidan är bra att beställa ifrån om det är någon som vet

och btw kolla in mitt projekt jag håller på med

aa den har jag funderat lite på innan men vet du om den är lätt att montera ? :PFredd_e skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=17912 den är sjukt snygg :P
Ja den är lätt att montera, men dra en rand med superlim i skarven till glaset, för glaset trillar gärna av från dessa led-lampor.yamahajonte skrev:aa den har jag funderat lite på innan men vet du om den är lätt att montera ?Fredd_e skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=17912 den är sjukt snygg
Nja, inte så stor risk att den ramlar av men det kommer in vatten där imot,CaToXXo skrev:Ja den är lätt att montera, men dra en rand med superlim i skarven till glaset, för glaset trillar gärna av från dessa led-lampor.yamahajonte skrev:aa den har jag funderat lite på innan men vet du om den är lätt att montera ?Fredd_e skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=17912 den är sjukt snygg
Jaså?Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
ta ett kort så jag kan seMRXarn skrev:jag har en LED med hållare..... http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Belysn ... rom-82629/ ser bra ut på Min Rieju MRX iaf
Twostroke är skit brayamahajonte skrev:har tittat på den innan http://www.twostroke.se/product.asp?product=23295 och tycker den är redigt fin och den från biltema har jag också tittat på förut det positiva med den är att den är billig och reggplåts hållare fast den ser inte så fin ut![]()
och föresten är det någon som vet om sidan jag sickade är bra att beställa ifrån hade annars tänkt att köpa en backspegel därifrån
Jaså?Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
hehe aa twostroke vet jag är braTobbe96 skrev:Twostroke är skit brayamahajonte skrev:har tittat på den innan http://www.twostroke.se/product.asp?product=23295 och tycker den är redigt fin och den från biltema har jag också tittat på förut det positiva med den är att den är billig och reggplåts hållare fast den ser inte så fin ut![]()
och föresten är det någon som vet om sidan jag sickade är bra att beställa ifrån hade annars tänkt att köpa en backspegel därifrånBeställer du innan typ kl 15 så har du det dagen efter
Den som du länkade kör jag med syns riktigt bra enkel att montera och dom andra här har blivit avundssjuka;) jag tycker du ska köra på den:) och den andra sidan du länkade till kan jag inte svara på om den är bra har alltid köpt från twostroke:)yamahajonte skrev:har tittat på den innan http://www.twostroke.se/product.asp?product=23295 och tycker den är redigt fin och den från biltema har jag också tittat på förut det positiva med den är att den är billig och reggplåts hållare fast den ser inte så fin ut![]()
och föresten är det någon som vet om sidan jag sickade är bra att beställa ifrån hade annars tänkt att köpa en backspegel därifrån
Mitt trillade av efter 2 veckor på den lampan.AntonBerggren skrev:Nja, inte så stor risk att den ramlar av men det kommer in vatten där imot,CaToXXo skrev:Ja den är lätt att montera, men dra en rand med superlim i skarven till glaset, för glaset trillar gärna av från dessa led-lampor.yamahajonte skrev: aa den har jag funderat lite på innan men vet du om den är lätt att montera ?
det var så min gick sönder så. tejpa eller limma i kanterna
yamahajonte skrev:bara en liten snabb ot fråga ,jag höll på att byta cylinder till stage6 70cc och sen när den var monterad så var det en kabel som inte fanns utag till (tror att det är typ kabeln som går till varvmätarn men inte helt säker) och så var det två slangar som gick ifrån förgasan som man inte häller kunde ansluta till den nya cylindern ,varför är det så ?gör det något att man inte har dom ikopplade ? eller är det något fel som inte passar eller så ??
på bilden här nere så är inte cylindern i kopplad bara kolven och så är det dom två kablarna till höger som man inte kan ansluta någon stanns
TuZx skrev:yamahajonte skrev:bara en liten snabb ot fråga ,jag höll på att byta cylinder till stage6 70cc och sen när den var monterad så var det en kabel som inte fanns utag till (tror att det är typ kabeln som går till varvmätarn men inte helt säker) och så var det två slangar som gick ifrån förgasan som man inte häller kunde ansluta till den nya cylindern ,varför är det så ?gör det något att man inte har dom ikopplade ? eller är det något fel som inte passar eller så ??
på bilden här nere så är inte cylindern i kopplad bara kolven och så är det dom två kablarna till höger som man inte kan ansluta någon stanns
dom 2 slangarna kommer du in i toplocket.ja du måste ha den om kylingen ska gå runt
Vart går de andra ändarna på slangarna?yamahajonte skrev:TuZx skrev:yamahajonte skrev:bara en liten snabb ot fråga ,jag höll på att byta cylinder till stage6 70cc och sen när den var monterad så var det en kabel som inte fanns utag till (tror att det är typ kabeln som går till varvmätarn men inte helt säker) och så var det två slangar som gick ifrån förgasan som man inte häller kunde ansluta till den nya cylindern ,varför är det så ?gör det något att man inte har dom ikopplade ? eller är det något fel som inte passar eller så ??
dom 2 slangarna kommer du in i toplocket.ja du måste ha den om kylingen ska gå runt
jasså jag hörde av en annan att det var typ luftbalansering eller något och fungerade som en strypning och bara var att strunta inågon annan som vet vad som är rätt för blev tveksam nu :O
De där slangarna går från topplocket till förgasaren på AM6 för att m.h.a kylarvattnet värma upp förgasaren. På Derbi är org förgasarna el-uppvärmda (därav sladden från förgasaren).Douglasson skrev:Vart går de andra ändarna på slangarna?yamahajonte skrev:TuZx skrev:
jasså jag hörde av en annan att det var typ luftbalansering eller något och fungerade som en strypning och bara var att strunta inågon annan som vet vad som är rätt för blev tveksam nu :O
meckARN96 skrev:De där slangarna går från topplocket till förgasaren på AM6 för att m.h.a kylarvattnet värma upp förgasaren. På Derbi är org förgasarna el-uppvärmda (därav sladden från förgasaren).Douglasson skrev:Vart går de andra ändarna på slangarna?yamahajonte skrev:
jasså jag hörde av en annan att det var typ luftbalansering eller något och fungerade som en strypning och bara var att strunta i :P någon annan som vet vad som är rätt för blev tveksam nu :O
Ang. blinkersarna tycker jag att str8 blinkersen den tonade var sinnessjukt snygg, den ska jag skaffa när jag får pengar ^^.
yamahajonte skrev:meckARN96 skrev:De där slangarna går från topplocket till förgasaren på AM6 för att m.h.a kylarvattnet värma upp förgasaren. På Derbi är org förgasarna el-uppvärmda (därav sladden från förgasaren).Douglasson skrev: Vart går de andra ändarna på slangarna?
Ang. blinkersarna tycker jag att str8 blinkersen den tonade var sinnessjukt snygg, den ska jag skaffa när jag får pengar ^^.
är det viktigt att ha kvar dom sladdarna ??
Hoppsan, vet inte vad som hände däryamahajonte skrev:meckARN96 ??
Har frågat en mekaniker om det och han sa att det var bara att strunta i dommeckARN96 skrev:Hoppsan, vet inte vad som hände däryamahajonte skrev:meckARN96 ??
Syftar du på sladdarna på Derbi, eluppvärmningen? Asså vad jag tror (vet inte) så borde det inte vara några problem att köra utan, drar kanske lite mer eller något
Okej, fick du någon förklaring??yamahajonte skrev:Har frågat en mekaniker om det och han sa att det var bara att strunta i dommeckARN96 skrev:Hoppsan, vet inte vad som hände däryamahajonte skrev:meckARN96 ??
Syftar du på sladdarna på Derbi, eluppvärmningen? Asså vad jag tror (vet inte) så borde det inte vara några problem att köra utan, drar kanske lite mer eller något
meckARN96 skrev:Okej, fick du någon förklaring??yamahajonte skrev:Har frågat en mekaniker om det och han sa att det var bara att strunta i dommeckARN96 skrev: Hoppsan, vet inte vad som hände där
Okej bra tackyamahajonte skrev:meckARN96 skrev:Okej, fick du någon förklaring??yamahajonte skrev: Har frågat en mekaniker om det och han sa att det var bara att strunta i dom
Även han sa att dom var där för att värma förgasarn så antar att det e de rätta svaret