Motogino Leon budget trimning

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
mattethiger
Elmoped

Motogino Leon budget trimning

Inlägg av mattethiger »

Hej, jag vill småtrimma min Motogino lite grann men jag har ganska låg budget så jag vill inte köpa något trimrör.
Ganska oerfaren så hjälp uppskattas och det är inte toppfarten jag är ute efter utan nästan bara accet. Jag undrar också om det finns blackbox till denna moped för jag hittar inget här på twostroke, jag fick tips om att man kan köpa delarna från en baotian sprint för det skulle tydligen vara samma delar. Jag undrar då om det är sant för då kan man ju smidigt köpa delarna här från Twostroke :)

Så tack på förhand och kom ihåg att jag inte kan mycket om denna moped så rätta mig om jag har fel :)

Mathias
Derbi Senda X-treme
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Om det är en 2-takt kan du ju plugga ur röret. Sen några strypningar som finns på många moppar är: skorsten, CDI-box, förgasarbricka, variatorring/variatorbricka.
Well do ya, punk?
mattethiger
Elmoped

Inlägg av mattethiger »

Gröngöling skrev:Om det är en 2-takt kan du ju plugga ur röret. Sen några strypningar som finns på många moppar är: skorsten, CDI-box, förgasarbricka, variatorring/variatorbricka.
Jag tror det är en fyrtakt, men skulle man kunna göra något med cdi boxen eller måste man köpa en ostrypt, för om man inte måste köpa en ny så kan ju det vara ett billigt sätt
Derbi Senda X-treme
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

mattethiger skrev:
Gröngöling skrev:Om det är en 2-takt kan du ju plugga ur röret. Sen några strypningar som finns på många moppar är: skorsten, CDI-box, förgasarbricka, variatorring/variatorbricka.
Jag tror det är en fyrtakt, men skulle man kunna göra något med cdi boxen eller måste man köpa en ostrypt, för om man inte måste köpa en ny så kan ju det vara ett billigt sätt
Vissa mopeder kan man borra ett hål igenom CDI boxen för att få bort strypningen, men det fungerar inte på alla och det finns en stor risk att förstöra CDI boxen.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

mattethiger skrev:
På min gamla Baotian var det bara en liten kabel att dra ur/klippa så gick den rätt mycket snabbare. Sen finns det nästan alltid skorsten (luftboxen) och förgasarbricka på såna. V-ring vet jag inte men antar det :P

http://www.twostrokerider.se/artiklar/114
Well do ya, punk?
Mackan93:an
Elmoped

Inlägg av Mackan93:an »

Billigt och bra cylinder 72cc:
http://www.bikenet.se/produktinfo.asp?id=596&katid=7

Kostar 490kr, billigaste du kan hitta.
Jag kör ostrypt med 72cc och den toppar 74km/h på en platt väg (Boatian sprint)
Skriv svar