Aerox 2002 problem!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Sebastian Lignell
Elmoped

Aerox 2002 problem!

Inlägg av Sebastian Lignell »

Halloj! Har en yamaha aerox från 2002! Asså jag vet inte varför den är så slö. Asså den har en 50cc sport malossi cyliner från 2011, orginal förgasare. 98-100´munstycke och 3 ggr vikter. den axar as slött och gör bara cirka 70-75 men om jag trycker in ''schoken'' stavningen kass. aa iallafall så drar den på mycket mycket bättre . orkar mer och gasar på mycket bättre. Någon som har en aning om vad jag ska göra för att få den att gå bra utan att trycka ner ''schoken'' och varför den går bättre när jag trycker ner ''schoken''? :oops: :o :o :o
Senast redigerad av Sebastian Lignell den 20 maj 2012, 22:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Den går bättre med choken i för att du har förlitet munstycke. Eller var det tvärt om du menade? Att den går bättre utan choke? Då äre förstort munstycke. Vad sa du att du hade för vikter?
Rakie
Elmoped

Inlägg av Rakie »

När du trycker ner CHOKEN så får den mer bensin alltså har du för litet munstycke.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Större munstycke och en bättre rubrik hade gjort susen! :)
bibapeolola
Sebastian Lignell
Elmoped

Den går bättre när jag trycker ner choken! Asså mycket bättre! jag har 3.2 gr vikter och orginal variator. så ska beställa en ny polini variator! Men det känns som om att den får för lite besin? Men har ju stort munstycke i den? 98-100 :S

http://www.twostroke.se/product.asp?product=20902
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

ändå ja fick gå upp 30 strl för att mi skulle gå bra, haru ställt in luftskruven då?
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Den går bättre med Choke i = för lite soppa, byt upp munstycket. Har du sportluftfilter?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Sebastian Lignell
Elmoped

Ska jag sätta i typ 120-130 munstycke!!
Sebastian Lignell
Elmoped

CaToXXo skrev:Den går bättre med Choke i = för lite soppa, byt upp munstycket. Har du sportluftfilter?
Aa jag har sportluft filer! satte på ett nytt sportluft filter idag då de gamla ''Hebo racing'' var rätt skitit och typ oljit !
Skriv svar