Som rubriken lyder finner jag ingen cdi box vid batteriet, enda som finns är plus kabel,jord och en snabbkoppling med 3 olika sladdar. Grön,grön/vit och svart va det nu går till
Gärna info om vart cdi boxen sitter.
variatorkåpan går ej att få bort, tog bort alla skruv, men den satt benhårt. Måste man ta bort kicken eller varför sitter den så jvligt?
har en bild på kablarna vid batteriet om det skulle vara av intresse, kan ej lägga upp bilder här men skicka ett pm till mig och mailadress så löser jag detta.[/img]
Den sitter troligtvis innanför höger sidokåpa baktill, som den gör på de flesta 2T. ta av packboxen för att komma åt
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
kolla så att VERKLIGEN alla skruvar är av. min variatorkåpa håller fast mitt luftfilter, vilket den gör på de flesta 2T jag har sett, så kolla om ditt luftfilter också hålls kvar i variatorkåpan. Annars banka lite lätt på variatorkåpan med en hammare
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
om det var längesen v-kåpan vart borttagen så kan den sitta som som satan
Men kolla i typ mitten av den där brukar det sitta en lite gömd skruv, och om den är borta så knacka lite lätt på den sen ta en plattmejsel och bänd lätt
Mopeden är helt ny, kom idag.... Tänkte ta bort strypningarna, skulle kolla om det var ngn v-ring på variatorhylsan.... Jag får kolla upp detta varför den sitter som den gör....
IBLAND så finns det en skruv gömd på variatorn, vilket kan vara bakom kicken
Bild nedan
om jag nt har fel så är det denna som ska klippas. Men utifall jag har fel, så klipp den nt längst intill så att du i nödfall kan fästa tbx den igen om det var Fel, men jag är 99% säker.
om den e rosa på bilden som jag tror den är, så har du troligtvis en pulskännare innanför variatorkåpan, få loss den.
Försökte idag med att få loss den förbannade variatorkåpan, alla skruv borttagna ändå finns det ingen tendens att den skall lossa....Tog en bild på den se ovan....
Vill se om den har en v-ring på variatorhylsan, skall avstrypa mopeden men om jag inte får loss den så får jag dra ut "rosa kabeln" vid cdi....
Vad för skilland blir det om den rosa kabeln är borttagen? Ingen varvtals strypning eller? vad kan mopeden komma upp i för hastighet?