-Tjenare har som sagt köpt en yamaha slider och kan inte hitta varken på google eller i manual boken hur mycket den dricker så finns det någon snäll person som har/haft en slider som kan svara på frågan?
tacksam för svar
mvh hugge66
EDIT : den är orginal
Senast redigerad av Hugge66 den 22 maj 2012, 14:39, redigerad totalt 1 gånger.
Fyll tanken helt (kolla hur mycket den rymmer), kolla milräknaren, kör tills tanken är tom och kolla vad den står på. Sen ränka ut hur mycket den dricker per mil
Gröngöling skrev:Fyll tanken helt (kolla hur mycket den rymmer), kolla milräknaren, kör tills tanken är tom och kolla vad den står på. Sen ränka ut hur mycket den dricker per mil
problemet är att den är helt full och den rymmer 6,5liter och kan inte köra slut på den för jag har inget körkort :S får det kanske imn haha men tycker att det borde finnas någon här som vet
Gröngöling skrev:Fyll tanken helt (kolla hur mycket den rymmer), kolla milräknaren, kör tills tanken är tom och kolla vad den står på. Sen ränka ut hur mycket den dricker per mil
problemet är att den är helt full och den rymmer 6,5liter och kan inte köra slut på den för jag har inget körkort :S får det kanske imn haha men tycker att det borde finnas någon här som vet
står även att den är från år 2000 med 5 hästar då min endast ligger på 3,7 enligt manualen och yamahas hemsida så vad alla har skrivit hittils borde dne dra runt 0,25-0,45
Hugge66 skrev:
står även att den är från år 2000 med 5 hästar då min endast ligger på 3,7 enligt manualen och yamahas hemsida så vad alla har skrivit hittils borde dne dra runt 0,25-0,45
Gröngöling skrev:
annars visar en liten googling av "Yamaha slider bränsleförbrukning" att den drar runt 0.524 liter per mil. http://www.motostat.se/vehicle-stats/26337
Men är det inte samma moppe bara annan årsmodell?
tydlingen inte sen brukar fordon förändras och enligt bilden har den 5hp
står 2,7kw en kw är 1,36 hästar 2,7 * 1,36 = 3.672 avrundar uppåt blir då 3,7 sen har inte slider förändrats så mycket i utsendde men kanske i motorn så kan göra att den drar mindre!