Baotian Ghost 2takt HELT NY - HELT DÖD

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
v50t5
Elmoped

Baotian Ghost 2takt HELT NY - HELT DÖD

Inlägg av v50t5 »

Hej, Köpte en ny eu-moped baotian ghost 2 taktare som jag fick hem idag. Men mopeden startar inte ens(!) Har laddat batteriet men den startar inte heller på kickstart. halvljuset går ej heller men mopeden kanske måste vara igång för att ljuset skall fungera...Tacksam för tips!
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

lämna tillbaka den och säg att de ska fixa den
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

kolla om till exempel tändhatten sitter på, är det någon soppa i den. sånna enkla problem :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Pinsamt att inte en ny moped startar med 2 km på mätarn...

har fyllt bensin nästan max, köpte den på nätet så det blir att skicka tebax den om det är större fel på den.

men tacksam för tips va man kan göra...mera.....
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

är det tändstift i den? :lol:
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

ja vem vet:)

får gnista men sen händer inget mera.....
Jansson´s DRD
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jansson´s DRD »

har du bensinkran på moppen? I så fall se te så den är i rätt läge :wink:
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då :)
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Mertz »

hejsan din fjäråsare! går du på smedinge?
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Ingen bensinkran har mopeden.

Konstigt nog känns inte bensin stanken, borde bli sur efter jag testat länge att starta
Användarens profilbild
ML2011
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ML2011 »

prova snappsa den, dvs sätt in en skvätt bensin direkt in i cylindern genom att ta av tändhatten! kan vara att den slutar suga bensin för den inte varit igång men startar du den och den får gå runt så kan den börja suga!
haft samma problem!
Bild
Liberta Per Gli Ultras
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Kan du beskriva exakt hur jag skall gå tillväga? Ta bort tändhatten o sen? Boring att behöva returnera moppen...
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Kan du beskriva exakt hur jag skall gå tillväga? Ta bort tändhatten o sen? Boring att behöva returnera moppen...
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Han menar nog, ta bort tändhatten och tändstiftet, häll ner en skvätt bensin i cylinderns topp, på med stiftet och tändhatten och sedan kicka/elstart!

Annars testa att suga lite på vakuumslangen, brukar va ett problem som ånga nt tänker på :) (vakuumslangen= slang nr 2 från Bensinkranen, alltså den som inte är bensinslangen) http://www.racing-planet.se/reservdelar ... pp_gal]/0/
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Ny moped, du har två års garanti på den. Lämna in den på verkstad som gör garantijobb på Baotian (du hittar massor på kopenscooter.se, antar att du beställt från dom) och låt dom få igång den. Om du mekar själv förlorar du garantin.

Lyset funkar inte utan att motorn är igång.
Det tar tid för soppa att rinna ner i förgasaren när moppen är helt ny, lossa vakuumslangen från insiget/förgasaren, sug på den 10 sekunder så kranen öppnas och förgasaren fylls, sätt tillbaka slangen och försök starta igen. Hjälper inte det, lämna in den.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aprilia-Mx »

Startgas? :roll: kolla om bensinfiltret är igensatt! Meckade en sprillans ny Baotian en gång som gått ca 6km där filtret var igensatt. Då lyste jag ner i tanken och såg små svarta plastbitar i tanken. Troligtvis produktions"damm" som tillverkaren inte orkade blåsa ur... :P
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Ska köpa startgas när jag åker hem från jobbet. Ngn som kan visa med bild eller en utförlig beskrivning om vart jag sprayar i startgasen för att den förhoppningsvis skall starta.... Är nästan helt säker på att soppan inte kommit fram
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped

Re: Baotian Ghost 2takt HELT NY - HELT DÖD

Inlägg av adamshanti »

v50t5 skrev:Hej, Köpte en ny eu-moped baotian ghost 2 taktare som jag fick hem idag. Men mopeden startar inte ens(!) Har laddat batteriet men den startar inte heller på kickstart. halvljuset går ej heller men mopeden kanske måste vara igång för att ljuset skall fungera...Tacksam för tips!
Kommer ihåg att när jag hade köpt en Baotian Sprint -08 så var det jävligt mycket krångel att få igång den, fick nog försöka kicka i en halvtimme innan den verkligen startade och samma sak hände när jag inte hade haft igång den på några veckor... Efter det fungerade den till 100 % förutom att det blev en jävla massa andra fel på den som att fästena till avgasröret gick sönder och att avgasröret delades på mitten... Har i alla fall lärt mig att man inte ska köpa en kinamoppe i framtiden.
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Tack alla för inläggen, har precis fått igång moppen...Startgas i förgasaren hjälpte!
Skriv svar