Vilka trim ska man köra på stalker :)?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Diddan
Varnad

Vilka trim ska man köra på stalker :)?

Inlägg av Diddan »

Tjenare jag har en Stalker årsmodell 2000 och jag undrar vilka trim den ska ha :)
Jag har skaffat medium kopplingsfjädrar men dom sitter inte på, har just nu5,5 g vikter och dragen v-ring.
Jag vill inte byta cylinder elr förgasare, jag undrar vilket rör som passar bäst till orginalcyllen och vilket munstycke jag borde ha om orginal är 74 :) Tack!
Drazharm
Varnad

Inlägg av Drazharm »

Med mina erfarenheter tycker jag att ZX är gjorda för stalker, alla mina polare med stalker kör zx och dom går riktigt fint.
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Drazharm skrev:Med mina erfarenheter tycker jag att ZX är gjorda för stalker, alla mina polare med stalker kör zx och dom går riktigt fint.
Okej men har dom bytt upp sig i munstycke och har dom bytt ngt annat :)?
Drazharm
Varnad

Inlägg av Drazharm »

Klart du måste byta munstycke. 2-8storlekar högre typ. Köp en sport variator alltid bra.
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Drazharm skrev:Klart du måste byta munstycke. 2-8storlekar högre typ. Köp en sport variator alltid bra.
okej men asså äru säker på att zx passar bäst till orginalcylle och orginalfögge för vissa säger att Xpro funkar jävligt bra!
filip.a
Elmoped

Inlägg av filip.a »

jag kör med zx på min stalker och original cylinder och den går rätt bra tycker jag :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Ska nog ligga i avgastråden....
Mina två kompisar har båda stalker 03 och en 04 04 har zx och 03 xpro och 03 drar han andra lätt så skulle hällre kört på något annat rör än zx
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

david96 skrev:Ska nog ligga i avgastråden....
Mina två kompisar har båda stalker 03 och en 04 04 har zx och 03 xpro och 03 drar han andra lätt så skulle hällre kört på något annat rör än zx
Tror nog att jag kör på Xpro då :)
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Diddan skrev:
Yasuni Z går som satan me originalcyllen :)
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

ZX skrev:
Diddan skrev:
Yasuni Z går som satan me originalcyllen :)
Bättre axx än med Xpro :)?
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Rekommenderar ZX, polaren har de, går skitfint! Kan dock ej jämföra me andra effektrör tyvärr.

Kan tillägga att den drog både min Neos och polarens Aerox, båda me effektrör =)
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

jarken skrev:Rekommenderar ZX, polaren har de, går skitfint! Kan dock ej jämföra me andra effektrör tyvärr.

Kan tillägga att den drog både min Neos och polarens Aerox, båda me effektrör =)
Nice, funderar på pro replica, Xpro, zx elr yasuni
Xpro kostar ju 200 mindre än zx och yasuni men jag vet inte riktigt, vil inte heller lägga 1599 utan att va säker på vilket som ger bäst axx till orginalcylle :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Läs det david96 skrev, att detta är felpost. Ta detta i avgastråden, onödigt att fortsätta o skriva.
ZX är lågvarvigt så förvänta dig inte för mycket av det "budgetröret".
Drazharm
Varnad

Inlägg av Drazharm »

Även fast det är budget för dig så är det ändå ett bra rör till orginal cylidern, dui drar ju inte på ett Yasuni C16 t.ex på en helt otrimmad moped.

Om du letar efter budget för så är STage 6 Pro Replica mera budget eller typ Gianelli Next. Personligen tycker jag Stage 6 är skit.
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Drazharm skrev:Även fast det är budget för dig så är det ändå ett bra rör till orginal cylidern, dui drar ju inte på ett Yasuni C16 t.ex på en helt otrimmad moped.

Om du letar efter budget för så är STage 6 Pro Replica mera budget eller typ Gianelli Next. Personligen tycker jag Stage 6 är skit.
Okej men vilket skulle du rekommendera för mig
Leovince ZX
Lase XPro
Yasuni Z
Doppler S3R
Är ute efter acc och jag vill nog kanske börja stunta/köra på bakan :)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Diddan skrev:
Drazharm skrev:Även fast det är budget för dig så är det ändå ett bra rör till orginal cylidern, dui drar ju inte på ett Yasuni C16 t.ex på en helt otrimmad moped.

Leovince ZX
Lase XPro
Yasuni Z
Doppler S3R
Ska du stunta är de ZX eller xpro som gäller..! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Drazharm
Varnad

Inlägg av Drazharm »

ZX helt klart, alla polare som stuntar använder sig av det. JAg gör det, hade Hebo innan fick inte upp den drog på ZX stegrar över jätte lätt nu..
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

TechnoMen skrev:
Diddan skrev:

Leovince ZX
Lase XPro
Yasuni Z
Doppler S3R
Ska du stunta är de ZX eller xpro som gäller..! :)
Ja men ZX eller XPro :O? vill ha mkt acc :D kolla min setup och du kanske vet vilket som passar bäst utifrån det :D Har Ju orginalmucstycke 74 men det ligger ett 80 och ett 88 hemma, vilket troru passar bäst :)?
Drazharm
Varnad

Inlägg av Drazharm »

ZX är riktigt bra axx, 80 blir nog bäst men köp en box med 76-88 och testa dig fram istället, mkt bättre.
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Drazharm skrev:ZX är riktigt bra axx, 80 blir nog bäst men köp en box med 76-88 och testa dig fram istället, mkt bättre.
Okej så zx alltså bättre än XPro för stunt :)? tack mannen :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Xpro är 100 gånger bättre än zx! Med en schysst inställd förgasare och variator går xpro bättre!

Zx är ett rör alla tror är över bra, dock sp har xpro mycket bättre axx!

Gå upp 10-15 storlekar i munstycket!

Drazharm snälla va tyst...
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

MrAndersson skrev:Xpro är 100 gånger bättre än zx! Med en schysst inställd förgasare och variator går xpro bättre!

Zx är ett rör alla tror är över bra, dock sp har xpro mycket bättre axx!

Gå upp 10-15 storlekar i munstycket!

Drazharm snälla va tyst...
alla säger så olika vet fan inte vad jag sska köpa :D hur fixar man en schysst inställning på förgasaren då :D?*
Skriv svar