Det är en gammal montana. Motorn har inte varit "igång" sen 10 år tillbaka. Jag köpte moppen billigt för att lära mig "allt" om mopeder då hela moppen låg i smådelar. Nu har jag byggt ihop den och köpt en del delar som fattades, förutom insugningsgummi för det har dem inte på puchverktstan.se. Nu springer jag mig galen på den. Jag har fått igång den så jag kunnat kasta mig över och åkt i 30 meter, men inte mer. Det verkar som att den inte får tillräckligt med bensin. Tacksam över snabbt svar:) Jag är ny här så välkomna mig genom att fixa moppen tack:) haha
Är det på denna modellen så att den drar tjuvluft utan insugsgummi? För då kommer du inte kunna ha den igång länge, speciellt inte köra.
Kolla tändstiftet, blir det blött efter en springmarsch eller är det torrt?
Finns det choke/flödarknapp så använd det (om stiftet är torrt)
Kolla så du har stark blå gnista på tändstiftet.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
det där med tjuvluft vet jag inget om... får ta reda på det:)
Förgasaren är splitter ny så bara inställningarna på den, hur vet jag vilka jag ska ha?
Jag vet bara att det är originaldrev efterssom att jag själv satt dit det. Jag vet inte om det är andra trim...
Finns bra gnista och tändstiftet är blött.
hannes1997 skrev:det där med tjuvluft vet jag inget om... får ta reda på det:)
Förgasaren är splitter ny så bara inställningarna på den, hur vet jag vilka jag ska ha?
Jag vet bara att det är originaldrev efterssom att jag själv satt dit det. Jag vet inte om det är andra trim...
Finns bra gnista och tändstiftet är blött.
inställningar måste man testa sig fram själv, ingen moped är likadan får den för lite bensin så öka munstycke
Lite fel forum för denna moped ? då det verkar som att dom flesta här åker nyare mopeder. Prova och gå in på en renodlad plåtmoppe forum ex: http://raketsport.forumup.se/ så kanske du kan få hjälp där
hannes1997 skrev:Det blir som ett vaakum i bensinslangen. Den fylls inte med bensin??? när man tar av bensinslangen bara rinner det så vad kan detta vara???
flottören kan ha hängt sig, då kan inte bensinen rinna ner.
annars kan du prova att ha tanklocket öppet om de blir vacum i tanken
om du inte har bytt insugsgummi och de är sprucket bör du göra de, annars kmr den suga tjuvluft och du kmr den bli svårinställd osv, samt kan den suga luften efter förgasaren vilket gör att den inte drar i sig den soppan den behöver
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd