Jag har ett par gula kopplingsfjädrar av malossi. Men jag skulle vilja ha sneppet hårdare. Vilka skulle ni rekommendera då? Länka osv. Jag har ett zx och den drar efter en stund med den setupen jag har nu, osv.
Jag har ett par gula kopplingsfjädrar av malossi. Men jag skulle vilja ha sneppet hårdare. Vilka skulle ni rekommendera då? Länka osv. Jag har ett zx och den drar efter en stund med den setupen jag har nu, osv.
Aerox 07.
Tre fjädrar behövs i kopplingen.
/Emil
Finns 3 pack med fjädrar från Malossi på twostroke
Emil skrev:Dessa har jag http://twostroke.se/product.asp?product=27024 Jag undrar vilka som är sneppet hårdare än dessa. Om det finns andra som har erfarenhet av denna setup innan.
Emil skrev:Dessa har jag http://twostroke.se/product.asp?product=27024 Jag undrar vilka som är sneppet hårdare än dessa. Om det finns andra som har erfarenhet av denna setup innan.
Det bror på om du har plug i avgassystemet
Med plug 55-60
Utan plug 75-80
Och om du inte har plug och bara en v-ring så varvar mopeden
Och risk för att cylinder och kolv tar mycket stryk
har en kymco agility 4t
72cc o nästan allt bytt utom förgasaren veven o kammen, har bytt kopplingsfjädrarna, tryckfjädern plus malossi variator men den går segt känns som helt original har det men varioatorn att göra? gick typ likadant innan jag bytte allt.
Tack för svaret, är ganska ny på detta, eftersom det är en helt ny moppe så borde det vara en plugg i avgassytemet, men är det svårt att dra pluggen i avgassystemet också ? Tack!
den är väldigt seg i början när man gasar, alltså när man gerfullgas så går den segt till 10-15 sedan drar iväg lite sedan mer vid 45 Vill ha lite mer kräm i början, köpa ny fjäder? Gul?
karlsson31 skrev:Hej! vilka vikter tycker ni jag ska ha till min aerox 08med pro replica? och k-fjädrar? vilka?
Jag körde med stage 6 pro replica ett tag. Jag hade då 6,5grams vikter samt stage 6's mediumhårda kopplingsfjädrar. Kunde ha slängt på de hårda, men medium funkade det med. 6,5 gram var optimalt för mig och min körstil. Dock så brukar folk ha lättare vikter på minarellimotorerna än på peugeot har jag lyckats fått för mig.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Ska byta variator på min CPI Oliver City, 2011, tänkte att man kanske ska våga gå mot strömmen och pröva denna, alla andra verkar köra polini eller malossi..
Har lite svårt o hitta några omdömen om den...
Jag bestämmde mig för att gå mot strömmen och köpa en Naraku HS Racing Variator v.2, alla andra verkar köra Malossi eller Polini...
Fick grejerna igår och monterade dit dom, uppstod ett problem med att remskivan/fläkten inte vart ordentligt fastskruvad, eftersom glidhylsan är kortare så behövdes de brickor.
Testade att lägga brickorna längst in men då tog fläkten i kickdrevet på kåpan så det slutade med att jag fick lägga brickorna mellan remskivan/fläkten och kickdrevet på variator så nu funkar det!
Det följde inte med några brickor men jag hade svarvat till ett gäng på jobbet så jag skulle ha om det behövdes!
Fick lite högre utväxling men måste nog ha lättare vikter för att kompensera lite, vart lite slö, toppfarten vart ungefär samma men blir nog lite högre med rätt vikter...
De står att man ska använda original glidhylsan om motorn ej är trimmad men jag är väldigt tveksam till att de går, fläkten borde ta i kickdrevet i kåpan då!
Nästan alla vibrationer som fanns innan har försvunnit, vid höga varv vibrerade det en hel del förut men nu är det mycket bättre!
Tja, har en Aerox 02. Yasuni rör, 70cc, 4g vikter, inte original variator. Det där med koppling, vilket har jag 105 eller 107? Och vad ska jag har för färger på fjädrar? Både tryck och kopllings fjädrar. Ute efter att ha lite gasres.
Tja jag har lite problem med kopplingen eller något på min malagiti f12 och undrar om det är någon som vet vad jag ska göra åt det
när jag åker iväg varvar den ganska mycket och sen slutar den varva lika mycket när jag kommer upp i lite fart kan detta ha att göra med kopplingsfjädrar eller tryckfjäder eller vad är felet?
Vilka kopplingsfjädrar tycker ni att man ska ha till stage6 kopplingen (SportPro)?
Aerox 07:
LeoVince zx
4,3g vikter
Original koppling med gula kopplingsfjädrar
Nu har jag dom gula kopplingsfjädrarna som följde med zx i original kopplingen, kan jag flytta över dom till stage6én? Kommer det bli bra eller måste jag köpa nya?
Emil skrev:Vilka kopplingsfjädrar tycker ni att man ska ha till stage6 kopplingen (SportPro)?
Aerox 07:
LeoVince zx
4,3g vikter
Original koppling med gula kopplingsfjädrar
Nu har jag dom gula kopplingsfjädrarna som följde med zx i original kopplingen, kan jag flytta över dom till stage6én? Kommer det bli bra eller måste jag köpa nya?
Mvh
Du måste köpa nya, du får köpa detta kitt:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=18237 - Just denna länken, för det finns 2 typer av stage 6 kopplings kitt..´Bara du har denna länken så får du rätt! Du kan även gå in på kopplingen och längst ner under bilden står det " reservdelar - kopplingsfjäders kit ".
Om kopplingen slirar ska man gå upp eller ner i kopplingsfjädrar då? Den går sämre när den är varm (kopplingen). Slirar kopplingen näst intill alltid när man drar på fullt gaspådrag i början (lite)?