Har ett antal frågor om min keeway focus. Kanske ska börja med min setup:
Leovince ZX rör
Dragen luftplugg
80 i munstycke
4,5 grams vikter
Gula kopplingsfjädrar (Malossi)
Nu till frågorna:
1. Med denna setup kommer jag endast upp i 50 km/h på raksträcka, borde det inte gå fortare? Har hört att det kan vara variatorn som är för dålig, att jag har för stort munstycke och att det kan vara strypt cdi. Så vad tror ni det är? Kan även tillägga att det låter whim-whim-whim när jag ligger på topfart.
2. Moppen drar inte iväg direkt utan det tar ungefär 3 sekunder o sen drar den iväg. Skulle vilja att den drog direkt. Är det tryckfjädern jag ska byta då? Eller ska jag ha hårdare kopplingsfjädrar också? Undrar också om det skulle bli bättre om jag köpte ny variator?
3. Min sista fråga: Längst ut på ljuddämparn (alltså närmast pipen) läcker det ut något kletigt, tror att det är olja elr liknande. Kan det ha att göra med att jag kanske har för stort munstycke? Eller vad ska jag göra åt det?
1: Har du dragit v-ringen? Om du har förstor/ förlitet munstycke låter det inte whim utan. bööööööbööööööbööööö.
2: Ju starkare fjädrar man har ju högre varvtal går den iväg på. Så sätt dit orginal igen.
3: Det är är obrända avgaser och det behövs inte göras något åt. Det blir så.
DiNozzan skrev:1: Har du dragit v-ringen? Om du har förstor/ förlitet munstycke låter det inte whim utan. bööööööbööööööbööööö.
2: Ju starkare fjädrar man har ju högre varvtal går den iväg på. Så sätt dit orginal igen.
3: Det är är obrända avgaser och det behövs inte göras något åt. Det blir så.
1. Det fanns ingen v-ring på min
Tror du att det är variatorn då? Eller är det kanske strypt cdi som gör att det går långsamt?
2. Tror inte jag byter tillbaka för den går mycket bättre nu än med original.
3. Okej, tack!