Baotian Ghost 2 taktare 2012

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
v50t5
Elmoped

Baotian Ghost 2 taktare 2012

Inlägg av v50t5 »

Har då införskaffat mig en eu moped 2 taktare, det blev en baotian ghost .. Är 34 år och ha tänkt ha mopeden till lite bus och till jobbet åså:=) Vill veta allt om alla strypningar till denna modell, Gärna med bilder Har googlat runt lite men inte funnit ngt för ghosten. Vill ha acc samt lite högre toppfart utan att byta för mkt. Och ni som kört 2 taktaren original kan ju ochså besvära er att skriva hur den går Vart sitter strypningarna, förgasaren,avgasröret,luftfiltret,rosa kabel etc..... Mkt tacksam för svar 
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

http://www.twostrokerider.se/fa-fart-pa-kinesen/

liten snabb guide hur du får fart på kina moppar ,
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Är ute efter ngn som avstrypt sin ghost 2 taktare eftersom alla mopeder har olika slags avstrypningar... Har inte fått mopeden än, beräknas få den om en vecka... Tänkte redan nu kika på vad folk gjort med sina ghostar..

Jag har även tittat på den länken som du skickade, men om ngn avstrypt sin ghost skriv gärna vart strypningarna är på denna modell ist för att man skall leta sig fram för alla strypningarna....
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Är ute efter ngn som avstrypt sin ghost 2 taktare eftersom alla mopeder har olika slags avstrypningar... Har inte fått mopeden än, beräknas få den om en vecka... Tänkte redan nu kika på vad folk gjort med sina ghostar..

Jag har även tittat på den länken som du skickade, men om ngn avstrypt sin ghost skriv gärna vart strypningarna är på denna modell ist för att man skall leta sig fram för alla strypningarna....
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

allt ser lika dant ut mer eller mindre på scootrar
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

brukar sitta en i början av röret, en vring, för tunga vikter, mm
det är väll dom. köp ett viktset och munstyckesset!
sen är de bara plugga ur :)
kom på att det kan sitta en strypt cdi box på också. då kan du köpa en ostrypt.
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Oki, jättebra tack för inlägget.... Strypning vid cdi boxen och ev variatorring bör väl säkert finnas..... Enligt baotian sverige så är det som skiljer 2 taktaren mot 4 taktaren är att 2 taktaren är ostrypt... Och att 2 taktaren accelerar bättre och snabbare. För att få ut max effekt bör man välja 2 taktaren enligt tillverkaren.... Men 2 taktaren måste vara strypt annars lär den göra mer än 45km/h.....
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

japp den är helt klart strypt. vring och plugg i röret är de typ på alla scootrar så de är värt att kolla upp.
v50t5
Elmoped

Inlägg av v50t5 »

Sen lär den vara strypt i cdi boxen med s.k.. rosa kabeln som är standard på baotian.....
Skriv svar