Hej, jag har en Rieju drac rr -03 och skulle gärna dra pluggen på den, dock har jag problem med att ta ut den.
Pluggen sitter fast med 1 svetsloppa som jag inte får bort. Jag har inte slipmaskin men jag har hört andra som har fått bort den med en skruvmejsel, men min plugg är ganska lång (ca 3 cm) så jag kan inte få ner en skruvmejsel och böja upp den. Skulle uppskatta om ni kunde ge min några tips.
Har den 3 svetsloppor från början och du fått bort 2 kan du säkert bända bort den genom att trycka den med skruvmejseln åt det hållet svetsloppan INTE sitter på skulle jag tro...
Det var bara en svetsloppa kvar men min moppe är begagnad så jag vet ju inte var den förra ägaren har gjort. Det ser ut som att det har suttit 2 loppar från början. Jag testade banka på pluggen uppifrån med en hammare utan resultat. Och jag kan inte få ner en skruvmejsel för att pluggen är för lång.
Det kan vara olika, i kröken hade jag bara en katalysator. Måste man borra sönder pluggen för att ta bort den eller kan man bara få bort svetsloppan ifall man vill svetsa dit pluggen igen?
Moppen är bara seg när man har stannat eller har växlat ner för att svänga och ska börja gasa igen då brukar den inte orka, har klarat mig på choken än så länge men om man inte använder den så brukar den dö då, men det är bara i starten annars går den fint.
I förgasaren finns det massa slangar som går in i den, kommer det komma ut någon vätska eller något sånt om man drar ut dom? eller är det bara att skruva loss den?
huvudmunstycke används på högre varv. om du kör men choken på och den böar när du saktar in och sen gasar så måste du byta upp dej i det. tro mej! jag har haft exakt samma problem men jag bytte upp mej till 75 från 65 och nu går det skitbra!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
huvudmunstycke används på högre varv. om du kör men choken på och den böar när du saktar in och sen gasar så måste du byta upp dej i det. tro mej! jag har haft exakt samma problem men jag bytte upp mej till 75 från 65 och nu går det skitbra! du böver inte ta bort nån slang om du ska byta munstycke. om du gör det så kommer det komma massa olja och de är onödigt... så bara ta loss fögger från insugen och skruva lös föggenhttp://www.youtube.com/watch?v=KjHQNQGlq84
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
farligfrukt skrev:Okej tack, men kollade lite på munstycken på twostroke men det finns ju sket många att välja mellan och är inte riktigt säker på vilket jag ska köpa
Jag skulle tro att du ska ha runt 90 i storlek. Men köp 85-90-95-100 så borde du klara dig fint.
Eller kolla vad du har nu helt enkelt och köp kanske 10-15 strl större.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Jag skulle tro att du ska ha runt 90 i storlek. Men köp 85-90-95-100 så borde du klara dig fint.
Tack så mycket! Men hur mäter man hur stort munstycke man redan har? är det diametern på skruven eller?
Tack så mycket! Men hur mäter man hur stort munstycke man redan har? är det diametern på skruven eller?
Står inristad vilken storlek det är längst upp på munstycket!