Gilera Stalker -03 problem HJÄLP!!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
cooliish
Elmoped

Gilera Stalker -03 problem HJÄLP!!!

Inlägg av cooliish »

Hej jag har en Gilera stalker och har satt på ett leovince zx-rör, men jag har ett problem... Den accelererar väldigt bra till 30km/h men sedan så går den jätte dåligt till ungefär 60 och då börjar den varva ur... har ni någon idé på vad det kan vara? jag har 62 i munstycke. och om jag gasar fullt när den är i tomgång så tar det kanske 2-4 sekunder innan den går upp i varvtalet. Tändstiftet är brunt...
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Herregud, lär dig att läsa andra trådar, finns väl 100st gällande samma sak. Byt Kopplingsfjädrar!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

bytte du munstycke vid montering av zx röret?
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
cooliish
Elmoped

Inlägg av cooliish »

@piitus96 man ska behöver inte byta kopplingsfjädrar, min kompis har samma moppe med samma setup o behöver inte det,

@stunt 4 life jag har 62 i nu ska byta till 70, tror nog att det är munstycket :)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

cooliish skrev:@piitus96 man ska behöver inte byta kopplingsfjädrar, min kompis har samma moppe med samma setup o behöver inte det,

@stunt 4 life jag har 62 i nu ska byta till 70, tror nog att det är munstycket :)
Alla mopeder är olika, till och med samma modell kan vara annorlunda med samma setup...
Well do ya, punk?
Skriv svar