Aerox går dåligt varför (problemlösare välkomna)?!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
PimPim
Elmoped

Aerox går dåligt varför (problemlösare välkomna)?!

Inlägg av PimPim »

Tjena, har en aerox som på sistonde går skitdåligt, jag vet inte vad som är felet riktigt. Det hela började med att cylindern skar..

Innan den skar så gick den med ett bra axx upp i maxhastighet på kort tid. Det var en vanlig 50 cc med dragna pluggar.

Nu när cylindern är bytt sen ett år tillbaka (Vikterna bytta lite hit och dit) så går den skitdåligt, den axxar långsamt som fan, kan dra ner gasen i botten men reaktionen tar ändå runt 5 sek innan mopeden axxar.. Sen får jag för mig att maxhastigheten är sämre nu än innan..

Har också på senaste tiden haft oregelbundna motorstopp, motorn har bara dött efter att ha gått på full malle.. Detta har hänt under korta perioder på bara korta sträckor..

Någon som kan hjälpa mig med problemen? Och vad jag bör göra? :) Tacksam!!
Letar efter 30 moped, ej över 5000. Kontakt via E-Mail!
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: Aerox går dåligt varför (problemlösare välkomna)?!

Inlägg av derbiofc »

PimPim skrev:Tjena, har en aerox som på sistonde går skitdåligt, jag vet inte vad som är felet riktigt. Det hela började med att cylindern skar..

Innan den skar så gick den med ett bra axx upp i maxhastighet på kort tid. Det var en vanlig 50 cc med dragna pluggar.

Nu när cylindern är bytt sen ett år tillbaka (Vikterna bytta lite hit och dit) så går den skitdåligt, den axxar långsamt som fan, kan dra ner gasen i botten men reaktionen tar ändå runt 5 sek innan mopeden axxar.. Sen får jag för mig att maxhastigheten är sämre nu än innan..

Har också på senaste tiden haft oregelbundna motorstopp, motorn har bara dött efter att ha gått på full malle.. Detta har hänt under korta perioder på bara korta sträckor..

Du bytte väl munstycke efter att du bytte cylinder?? Motorstoppen efter att ha hållit fullgas låter som värmenyp, skulle förklara varför den går skit med :shock:
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Re: Aerox går dåligt varför (problemlösare välkomna)?!

Inlägg av stunt 4 life »

derbiofc skrev:
PimPim skrev:Tjena, har en aerox som på sistonde går skitdåligt, jag vet inte vad som är felet riktigt. Det hela började med att cylindern skar..

Du bytte väl munstycke efter att du bytte cylinder?? Motorstoppen efter att ha hållit fullgas låter som värmenyp, skulle förklara varför den går skit med :shock:
bytte du munstycket?
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Ifrån vilken cylinder till vilken cylinder bytte du? Har du original nu? 50 cc sport / racing? 70 cc sport / racing?
PimPim
Elmoped

Inlägg av PimPim »

Har fortfarande liknande original cylinder på, dvs 50 cc.
Bytte inte munstycke O.o Den var på verkstad under den perioden..

Jag kan det med ifall den skurit, men värmenyp har jag inte en susning om? :s :(
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

fall den har för ltiet musntycke så den går magert så blir motorn väldigt varm altså för varm så nyper den :/
testa att byta om dig i munstycke
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
PimPim
Elmoped

Inlägg av PimPim »

Aha.. Men om den har nypt vilket jag antar.... Vad har hänt då? Eller fixar det sig om jag byter munstycke? Och vad bör jag då ha?
Kan inget om denna delen i cylinderbytet. Ingenting om värmenypning heller, vad innebär det?
PimPim
Elmoped

Inlägg av PimPim »

..?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

kolla cylindern fall de blivit några skador/reprot om inte så byt upp dig i munstycke oftast blir de itne stora skador men fall man har otur så blir de ny cylidner:/
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar