Hur långt brukar ni åka moped?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Stensviik
Elmoped

Inlägg av Stensviik »

Första dan ja körde moppe körde jag å en kompis 20 mil på en dag :D bara typ cruisa i stan xD men vanligtvis kör ja till skolan tar en cruise i stan :P
trigger_rasse
Elmoped

Inlägg av trigger_rasse »

Jag körde över 650 mil i somras så det är ju rätt mycket per dag/ men kan tänka mig att jag streckåkte som mest 5 mil :D
Jag har alltid rätt, förutom när jag har fel, men då har jag oftast rätt.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

derbiofc skrev:
k-skåpet skrev:kört till växjö som längst nästan 7 mil hammifrån mig men då var jag i lenhovda en dag med (halvvägs) annars brukar jag köra till lenhovda typ varannan helg 6mil fram och tillbaka och kör runt byn typ 1h om dagen när den fungerar :D de e roligt att ha en moppe som drar nästan 1l/m ;)

Haha min drar 0.4 l/m men det svider tillräckligt i plånboken :D
Kollade mätaren förut och har snart kört 1000 mil på knappt två år, fy vad bensinpengar :shock:
Men fan va värt det är när man vruder på rullen :D finns ingen goare känsla i moppeåldern!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

k-skåpet skrev:
derbiofc skrev:
k-skåpet skrev:kört till växjö som längst nästan 7 mil hammifrån mig men då var jag i lenhovda en dag med (halvvägs) annars brukar jag köra till lenhovda typ varannan helg 6mil fram och tillbaka och kör runt byn typ 1h om dagen när den fungerar :D de e roligt att ha en moppe som drar nästan 1l/m ;)

Haha min drar 0.4 l/m men det svider tillräckligt i plånboken :D
Kollade mätaren förut och har snart kört 1000 mil på knappt två år, fy vad bensinpengar :shock:
Men fan va värt det är när man vruder på rullen :D finns ingen goare känsla i moppeåldern!
Fast det e ju jobbigt att tanka så ofta :X Min moppe drar typ 0,4 milen och min går endå rätt gött med airsal 70cc :) fast har en 21mm förgasare hemma, lär inte bli billigt med den ^^
Skriv svar