Skillnad på drd och Senda

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
olleerikzzon
Elmoped

Skillnad på drd och Senda

Inlägg av olleerikzzon »

Tjena! Har en liten snabb fråga. Vad är skillnaden på en Derbi Senda och en Derbi drd?
Tack på förhand! :)
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

DRD är lite grövre, större bromsar, kraftigare stötdämpare andra kåpor. Helt enkelt lite bättre än den vanliga Sendan.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Det beror på vilken drd du snackar om.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

Det jag skrev stämmer in på dom lite nyare, sen finns det ju PRO dom har väll annan ram om jag inte misstar mig?
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Drd:n har bättre dämpning och och större förgasare (17.5mm) och andra kåpor :) det är säkert mer men kmr inte på mer nu :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Dom har större bromsar, även dubbla bromsar fram på någon modell kommer ej ihåg vilken! 17,5mm förgasare istället för 14. Bättre framgaffel, andra kåpor, snyggare bögläpp, led baklampa.

Över lag mer påkostad, lite mer tid på designen o lite bättre!

Edit:
Hebbe skrev:Det jag skrev stämmer in på dom lite nyare, sen finns det ju PRO dom har väll annan ram om jag inte misstar mig?
Alla Derbi crossmoppar har likadan ram med undantag för den kromade ramen som sitter på någon DRD, har för mig att deva PRO modellen!
Senast redigerad av MrAndersson den 17 maj 2012, 12:48, redigerad totalt 1 gånger.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

drd står ju för Derbi racing development och då brukar det vara lite grövre i almänhet. det mesta är vanlig Senda som ram och det fast det brukar ändras lite.

beror ju som sagt på vilken drd man snackar om.
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

CaToXXo skrev:Det beror på vilken drd du snackar om.
Syftade på drd racing :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Här kan du läsa lite om båda (bromsarna, rörligheten på framgaffeln, motor, växellåda) där ligger skillnaderna

DRD racing 2012
http://www.bikez.com/motorcycles/Derbi_ ... m_2012.php

Senda Xtreme 2012
http://www.bikez.com/motorcycles/Derbi_ ... m_2012.php
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

DRD är den lite dyrare, men lite mer utvecklade mopeden. Om du får välja mellan en DRD och en Senda, så ta DRD:n!

Tuffare design, lite bättre prestanda, men som sagt, lite dyrare.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

Tack för alla snabba svar! :D
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Om vi snackar den gamle rediga DrD som är den grymaste är det speciella dekaler, kromad ram, länkageupphängning, annan gaffel, dubbla bromsskivor fram (bara sm?) annan sving :) får du en fräsch sån, håll den rätt standard, snyggast så! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

MrAndersson skrev:Dom har större bromsar, även dubbla bromsar fram på någon modell kommer ej ihåg vilken! 17,5mm förgasare istället för 14. Bättre framgaffel, andra kåpor, snyggare bögläpp, led baklampa.

Över lag mer påkostad, lite mer tid på designen o lite bättre!

Edit:
Hebbe skrev:Det jag skrev stämmer in på dom lite nyare, sen finns det ju PRO dom har väll annan ram om jag inte misstar mig?
Alla Derbi crossmoppar har likadan ram med undantag för den kromade ramen som sitter på någon DRD, har för mig att deva PRO modellen!
Nä, alla sendor har mer eller mindre samma ram, ( drd racing och evo skiljer sig från övriga med kåpfästen ), drd PRO har helt annan ram i aluminium.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar