Tjena!
Lite nyfiken på hur långt ni brukar åka med era moppar? Alltså om ni oftast bara åker runt i stan eller om ni åker någon längre sträcka?
Själv tycker jag att det är skittråkigt att bara åka omkring i hemtrakterna så jag brukar åka 5-10 mil i sträck till andra städer och så, är det något ni brukar göra eller åker ni runt hemmavid?
derbiofc skrev:Tjena!
Lite nyfiken på hur långt ni brukar åka med era moppar? Alltså om ni oftast bara åker runt i stan eller om ni åker någon längre sträcka?
Själv tycker jag att det är skittråkigt att bara åka omkring i hemtrakterna så jag brukar åka 5-10 mil i sträck till andra städer och så, är det något ni brukar göra eller åker ni runt hemmavid?
åker mest runt i stan (utanför stan) o ibland på crossbanor
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
När jag körde moppe till sommarjobbet så var det 2,3km dit och självklart lika långt hem. Så nästan 5 mil om dagen, så jag blev ganska trött på det så det blev inte mycket glid på stan precis.
Åker till skolan men tar typ 2 minuter dit men annars är det mest nöjesåkning och åka ner till affären och sånt! har väll som mest kanske åkt 3 mil enkel resa så det har aldrig varit några långresor om man säger så
Senast redigerad av Demuz den 16 maj 2012, 22:09, redigerad totalt 4 gång.
DEA!! skrev:När jag körde moppe till sommarjobbet så var det 2,3km dit och självklart lika långt hem. Så nästan 5 mil om dagen, så jag blev ganska trött på det så det blev inte mycket glid på stan precis.
DEA!! skrev:När jag körde moppe till sommarjobbet så var det 2,3km dit och självklart lika långt hem. Så nästan 5 mil om dagen, så jag blev ganska trött på det så det blev inte mycket glid på stan precis.
får man fråga hu du får 4.6km till 5mil?
sorry menade 23km, så nästan 5 mil.
egentligen underförståt.
Till skolan är ungefär 2 och en halv mil för mig Åker in ditt ibland annars äre väll inte till stan som är ungefär lika långt som in till skolan o dra runt lite ibland eller ner i hålan där ja bor o handla nåt på ica o sticka hem eller dra runt lite me kompisar
kör minst en mil om dagen ner till busshållsplatsen är det 5 km och hem då förstås! sem blir det ju att man tar en omväg genom skogen oftast som är cirka 1,5 mil lång:)längsta sträckan är väll en 5-6 mil på en gång:)
jag kör typ bara till polaren som bor typ 1.2km ifrån mig haha sen åker vi typ till butiken och ner lite till så från mig till butiken kanske 2km ungefär så det är vad jag brukar åka runt en 1-3km varje gång jag är ute
När jag ska köra och handla hem lite saker brukar jag köra en bit! och sen om jag ska åka ända hem till flickvännen blir de ca 4mil att köra riktigt fin väg dessutom
mattegeni?
Men du p12 kom hit så kan vi göra ett mattetest då? du blir lekt med din lilla gångertabell. Jag har redan kommenterat att det blev fel. skaffa dig ett liv.
jag annvänder hondan som moped då det är samma straff att köra cross som trimad moped, men det kan väl bli längre sträckor på en 3-8 mil men det är ju tråkigt att köra efter väg
moppepojk skrev:jag annvänder hondan som moped då det är samma straff att köra cross som trimad moped, men det kan väl bli längre sträckor på en 3-8 mil men det är ju tråkigt att köra efter väg
fast cross får ju lite mer uppmärksamhet
Perra.S skrev:
potog skrev:
Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
Ja man brukar väl åka runt i byn för det mesta men ibland händer det väl att man drar iväg på lite längre rundor. Har som längst åkt 5 mil tror jag tog inte så lång tid men det var lite jobbigt att åka kl 2-3 i ca 80 km/h på natten i tröja o shorts bara
moppepojk skrev:jag annvänder hondan som moped då det är samma straff att köra cross som trimad moped, men det kan väl bli längre sträckor på en 3-8 mil men det är ju tråkigt att köra efter väg
Just nu har det endast blivit till och från skolan, eller ibland till ICA eller så.
Har cirka 15 km till skolan, tar väl runt 10 minuter att komma fram, sen hem igen..
kör fram och tillbaka till skolan tar max 1 minut ditt sen så brukar jag och en polare leka lite med mopparna i skogen så det blir ett par mil i veckan
kört till växjö som längst nästan 7 mil hammifrån mig men då var jag i lenhovda en dag med (halvvägs) annars brukar jag köra till lenhovda typ varannan helg 6mil fram och tillbaka och kör runt byn typ 1h om dagen när den fungerar de e roligt att ha en moppe som drar nästan 1l/m
k-skåpet skrev:kört till växjö som längst nästan 7 mil hammifrån mig men då var jag i lenhovda en dag med (halvvägs) annars brukar jag köra till lenhovda typ varannan helg 6mil fram och tillbaka och kör runt byn typ 1h om dagen när den fungerar de e roligt att ha en moppe som drar nästan 1l/m
Haha min drar 0.4 l/m men det svider tillräckligt i plånboken
Kollade mätaren förut och har snart kört 1000 mil på knappt två år, fy vad bensinpengar