Cpi Oliver City förgasare, koppling eller variator? hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Cpi Oliver City förgasare, koppling eller variator? hjälp!

Inlägg av Mormelol »

Hej, jag har en cpi oliver city som redan är trimmad men tycker den är för slö... Jag undrar vad jag ska köpa till den nu? Ny förgasare 21 mm eller ny variator eller koppling?
Setup:

Ostrypt cdi
90 munstycke
Booost bottle
V-ring dragen
Trimmrör dragen plugg
Sport luftfilter
4,2 vikter

Några andra förslag på trimm? Taaaaaaackhhhh :wink:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

70 cc, 19 - 21mm förgasare hade jag satsat på nu, mer värt än koppling + variator.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Roxxen96 skrev:70 cc, 19 - 21mm förgasare hade jag satsat på nu, mer värt än koppling + variator.
nejnej
Den kommer inte gå vidare med 70cc utan variator byte pga CPI har en jävla skit variator som stryper org.... Vet det suger...

Skulle köpa Variator och 70cc du klarar nog dig bra med din fögg kolla om du har 14mm mikuni eller 16mm dellorto
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Inlägg av Mormelol »

Roxxen96 skrev:70 cc, 19 - 21mm förgasare hade jag satsat på nu, mer värt än koppling + variator.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7585

Tror du det blir bra? Passar den? Måste jag köpa ostrypt insug? :)
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Inlägg av Mormelol »

Victorh skrev:
nejnej
Den kommer inte gå vidare med 70cc utan variator byte pga CPI har en jävla skit variator som stryper org.... Vet det suger...

Skulle köpa Variator och 70cc du klarar nog dig bra med din fögg kolla om du har 14mm mikuni eller 16mm dellorto
Hade väck förgasaren idag men fan heller att det stod storleken på den, så hur kollar jag hur många mm den är på?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Mormelol skrev:
Victorh skrev:
nejnej

Hade väck förgasaren idag men fan heller att det stod storleken på den, så hur kollar jag hur många mm den är på?
ta bild på den kan jag säga, du får max en 17.5mm på org insug men varför skall du köpa större fögg? Köp variator ,70cc koppling före...
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Inlägg av Mormelol »

Victorh skrev:
Mormelol skrev:
Victorh skrev: nejnej

ta bild på den kan jag säga, du får max en 17.5mm på org insug men varför skall du köpa större fögg? Köp variator ,70cc koppling före...
För att jag vill ha bättre axx, toppfarten är inte så viktigt :p och ny variator ger topp va? och som jag har hört så ger ny förgasare mycket bättre axx .:)
Skriv svar