Tack i förhand
åhhhhhhh..... tänkte att den kanske hade skurit, men jag ska göra det.. Men det fanns ju ca 3dl olja kvar i min moppe varför skulle det skära då?Niklas Berntsson skrev:öppna cylindern och kolla på kolven.
vet du inte att man ska genast stanna och fylla på olja om oljelampan lyser....
Men lägg av din tönt.Niklas Berntsson skrev:öppna cylindern och kolla på kolven.
Jag har ett stage 6 pro replica på nu jag hade storlek 48 innan men alla rekommenderade att jag skulle byta till 52 så jag gjorde det. Den har inte varit igång efter jag bytte, och jag tog inte loss förgasaren elr ngn bensin slang.CaToXXo skrev:Men lägg av din tönt.Niklas Berntsson skrev:öppna cylindern och kolla på kolven.
trådskapare: har den varit igång efter att du bytte munstycke? Och varför bytte du munstycke ö.h.t? Hade du loss förgasaren när du bytte munstycke? Har du fått dit allt tätt och fått på både vakuumslang och bensinslang rätt, och inte satt dom tvärtom?
Är effektröret strypt eller ostrypt? För jag kan aldrig tänka mig att du ska ha så litet munstycke till ett ostrypt effektrör iaf.Jontaan skrev:Jag har ett stage 6 pro replica på nu jag hade storlek 48 innan men alla rekommenderade att jag skulle byta till 52 så jag gjorde det. Den har inte varit igång efter jag bytte, och jag tog inte loss förgasaren elr ngn bensin slang.CaToXXo skrev:Men lägg av din tönt.Niklas Berntsson skrev:öppna cylindern och kolla på kolven.
trådskapare: har den varit igång efter att du bytte munstycke? Och varför bytte du munstycke ö.h.t? Hade du loss förgasaren när du bytte munstycke? Har du fått dit allt tätt och fått på både vakuumslang och bensinslang rätt, och inte satt dom tvärtom?
Mitt effektrör är strypt, komp? men jag har bensin, luft ska jag testa ta loss mitt orginal luftfilter det är iaf motstånd i min kick. Ska jag öppna luftfiltret och kolla om det är smuts i det? Jag ska testa byta tillbaks till 48 och se om det händer ngt... Får se hur det gårCaToXXo skrev:Är effektröret strypt eller ostrypt? För jag kan aldrig tänka mig att du ska ha så litet munstycke till ett ostrypt effektrör iaf.Jontaan skrev:Jag har ett stage 6 pro replica på nu jag hade storlek 48 innan men alla rekommenderade att jag skulle byta till 52 så jag gjorde det. Den har inte varit igång efter jag bytte, och jag tog inte loss förgasaren elr ngn bensin slang.CaToXXo skrev: Men lägg av din tönt.
Har du gnista, komp, bensin och luft så ska den ju starta, så kolla det...
kicka (går motorn runt överdrivet lätt eller är det lite motstånd i kicken? finns det motstånd har du komp),
ta loss stiftet efter du kickat några gånger (är det blött? då får den bensin.)
när du ändå har loss stiftet så kolla gnistan, sätt i stiftet i tändhatten, lägg stiftet mot nån metall (jorda) och kicka. när du kickar ska det komma gnistor längst ner på stiftet, helst blå gnistor.
luft, har du original luftburk eller sportluft? kolla så inte luftfiltret är igensatt av skit.
Vet du varför oljelampan börjar lysa? Den varnar att oljan håller på att ta slut, så oftast kan man köra några km till utan några problem.Niklas Berntsson skrev:öppna cylindern och kolla på kolven.