Shue !
Det är så att min moppe varvar bäst ut på tvåan varje gång, men om jag ska forstäta att växla och vara ut på dom andra växlarna så går det knappt.
Kan bara varva ut en växel i taget, och på tomgång kan jag varva ut en gång men sen om jag ska göra det snabbt efter så går inte det. Plus ett annat fel som jag har, är att jag måste värma upp den skit mycket innan den går bra. Så fort jag stänger av och sätter på den så går den skit igen och knappt varvar ut alls. Vad kan felet vara ?
Har ett ganska så fint och brun färg på tändstiftet.
Moped Beta rr 00
Setup
KTM 65cc
Mikuni VM 24mm
Stage6 star luftfilter.
Platina BR8EVX tändstift
Turbokit GP
Boysen powereeds
Strl 145 i munstycke och clipset på nålen längst ner.
Om jag byter till 150 så får den för mycket och stiftet blir blött och svart/brunt.
Senast redigerad av BetaKTM den 6 maj 2012, 18:21, redigerad totalt 1 gånger.
145 och så har jag clipset på nålen längst ner
Men tändstiftet ser faktiskt helt okej ut.
mhm min är sån när den är kall också men bara liksom om jag startar den på morgonen men sen går den hur bra som helst sen.blödrar den?
Njaa vet inte hur jag ska förklara men det typ stryper som fan, och den kan balla ur vid gaspådrag, så dör den och sen går sakta upp i varv. Om jag drar på fullt på alla växlar i rad så varvar den som fan och sticker iväg på 1an samt 2. Resten av växlarna stryper den, ibland kan det smälla ur röret också.
Men men har sotat ur röret precis också
CaToXXo skrev:Känns som du har för litet munstycke, eller galet inställd tändning, om du har pillat på den.
Okej men har inte pillat något på tändningen förutom att min kompis banka på stiftet, den böjen så att den skulle komma närmre där gnistan uppstår.
Kanske är för nära ?
CaToXXo skrev:Känns som du har för litet munstycke, eller galet inställd tändning, om du har pillat på den.
Okej men har inte pillat något på tändningen förutom att min kompis banka på stiftet, den böjen så att den skulle komma närmre där gnistan uppstår.
Kanske är för nära ?
Det kan ju inte skada att testa böja isär lite, beror ju på hur mycket han bankat ihop de
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Känns som du har för litet munstycke, eller galet inställd tändning, om du har pillat på den.
Okej men har inte pillat något på tändningen förutom att min kompis banka på stiftet, den böjen så att den skulle komma närmre där gnistan uppstår.
Kanske är för nära ?
Det kan ju inte skada att testa böja isär lite, beror ju på hur mycket han bankat ihop de
Ska testa imorron. Men en sak som stör mig är att det tar sjukt lång tid innan jag kan varva ut den på max en växel och på tomgång men så fort jag stänger av den och sen efter tio sek på igen så stryper den på varven -.-'
david96 skrev:Den får för mycket luft fall de smäller ur röret byt upp dig i munstycke.
Är minst 7 dagar,innan bump^^
Jaha okej ska tänka på det nästa gång !
Men om jag byter upp i munstycke 145 som jag har nu till 150 så får den för mycket. Men mitt stift har en fin färg med det jag har på. Men det tar långt tid innan jag kan varva ut moppen plus att jag kan bara varva ut på en växel sedan om jag ska fortsätta så stryper den. Samt så fort jag stänger av och sätter på den igen efter en minut så stryper den ....
har du testat att byta upp munstycke och böja isär stiftet än då?
Det är grejerna du har fått rekommenderat, testar du inte det så är det ju meningslöst att hjälpa dig.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
har du testat att byta upp munstycke och böja isär stiftet än då?
Det är grejerna du har fått rekommenderat, testar du inte det så är det ju meningslöst att hjälpa dig.
Jaa jag har testat det men det hjälpte inte. Har också testat att byta tändkabel men går skit ändå. Kanske glappar för den nya tändkabeln var inte gängad så fick trycka dit den typ ^^
Låter ganska brutalt att ha 150 i munstycke som 24mm förgasare. Menar du att den inte orkar med dom högre växlarna i farten? Har du för litet bakdrev bak/Stort framdrev fram?
Annars som sagt förgasar inställningar. Men 150 i munstycke är inte vanligt bland just moppar, låter ganska weird btw.
Mrx_MackaN skrev:Låter ganska brutalt att ha 150 i munstycke som 24mm förgasare. Menar du att den inte orkar med dom högre växlarna i farten? Har du för litet bakdrev bak/Stort framdrev fram?
Annars som sagt förgasar inställningar. Men 150 i munstycke är inte vanligt bland just moppar, låter ganska weird btw.
Detta är ingen vanlig am6a eller liknande, detta är en crossmotor. rk-motorerna är törstiga såvitt jag vet.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan