nidnus skrev:Hej! jag ska köra en Gilera stalker nu till sommar och undrar vad man ska ha för vikter till den. Jag ska stunta med den och setupen blir till att börja med
Någon som vet längden på original kopplingsfjädrarna till Piaggio Typhoon?
Och möjligtvis ett tips på vilka nya man kan skaffa för att den ska gå bättre.
Jag har en speedfight 2 -07 med dragen v-bricka, vad ska jag ha för vikter i den?
Funderar om jag ska köpa ett paket med 5,5-7,0g eller om jag ska köpa ett paket med 6,5-9,5g?
KinaPuffsen skrev:men hur vet jag precis att remmen slirar då? att man gasar och kommer ingenstans? för det är typ det som händer.. men inte länge typ bara känns som den reagerar på gasen slött..
Du kan även öppna in till variatorn (dvs ta bort variators kåpan) Sedan kollar du på kopplingsklockan som sitter längst till höger, en rund sak. är den blåfärgad så slirar moppen, är den vanlig typ aluminium färgad så slirar den inte
Hej, jag undrar varför i helvete det tar 1,2,3 sekunder med maxgas innan själva accelerationen kommer? (Värst i branta uppförsbackar)
Är det kopplingsfjädrarna då eller? Isåfall ska man köpa hårdare?
Setup:
Ostrypt cdi
Trimm avgasrör utan plugg
92 munstycke
Dragen v ring
Sportluftfilter
Boost bottle
4,2 gr vikter
Hej, tips på bästa variatorerna till slider för att få bra botten drag och ändå ganska bra toppfart. har funderat över:
Polini - Variatorkit ( HI-Speed )
Malossi - Variatorkit (Multivar)
felleboy511 skrev:Hej, tips på bästa variatorerna till slider för att få bra botten drag och ändå ganska bra toppfart. har funderat över:
Polini - Variatorkit ( HI-Speed )
Malossi - Variatorkit (Multivar)
Du får nog samma axx med dom båda, alltså inge märkbart bättre skillnad mot orginal, topfarten lär öka iaf med ca 5-10kmh
Nu till frågan: moppen drar inte iväg förrän efter 2-3 sekunder, skulle vilja att den drog iväg direkt. Är det tryckfjädern jag ska byta då eller vad är det?
O en annan fråga: just nu går den 55-60, borde den inte gå snabbare med denna setupen?
Nu till frågan: moppen drar inte iväg förrän efter 2-3 sekunder, skulle vilja att den drog iväg direkt. Är det tryckfjädern jag ska byta då eller vad är det?
O en annan fråga: just nu går den 55-60, borde den inte gå snabbare med denna setupen?
Kan hjälpa med hårdare tryckfjäder
sen tycker jag dit munstycke verka förstort ( vet dock inte var du har original )
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
yamaha slider har 6,5g vikter orginal (tror jag) för att jag ska få bättre axx tänker jag gå ner lite. räcker det att gå ner 1g ock köpa kopplings fjädrar medel.
stuuntar´n skrev:yamaha slider har 6,5g vikter orginal (tror jag) för att jag ska få bättre axx tänker jag gå ner lite. räcker det att gå ner 1g ock köpa kopplings fjädrar medel.
Om du kör med effektrör ja, annars brukar det bara bli sämre. Du kan gå ner 1 gram i vikt, men fjädrar tvivlar jag på om du verkligen behöver..
sen tycker jag dit munstycke verka förstort ( vet dock inte var du har original )
Hade 67,5 i originalmunstycke
då hade typ 77 och neråt passat bättre= upp 10 storlekar från original brukar vara en grundregel vid effektrör
Jag undrar om en sak. När jag drog v-ringen på min aerox 07 (EU) så gjorde den runt 70 med original rör. Om jag sätter på mitt zx rör med 4,3g vikter, gula malossi kopplingsfjädrar och 70 i munstycke så skulle den göra runt 75+ungefär skulle jag tro. Men om man går ner i vikter typ till 3,5 eller något kommer topp hastigheten minska då och isåfall till vilken hastighet? Kan man på något sätt få ner den till runt 65 eller något med hjälp av vikter?
Jag undrar om en sak. När jag drog v-ringen på min aerox 07 (EU) så gjorde den runt 70 med original rör. Om jag sätter på mitt zx rör med 4,3g vikter, gula malossi kopplingsfjädrar och 70 i munstycke så skulle den göra runt 75+ungefär skulle jag tro. Men om man går ner i vikter typ till 3,5 eller något kommer topp hastigheten minska då och isåfall till vilken hastighet? Kan man på något sätt få ner den till runt 65 eller något med hjälp av vikter?
/Emil
Tjenare
Din aerox gör inte 70 med bara dragen v-ring, efter mätaren JA! Men 60-65 ärliga! Och med Leovince röret kommer den göra 70-75 ärliga JA. Det blir rätt svårt att få ner mopeden till runt 65 med leovince röret på, om du sätter i 3.5 grams vikter så kommer inte toppen att minska.
/Emil
Tjenare
Din aerox gör inte 70 med bara dragen v-ring, efter mätaren JA! Men 60-65 ärliga! Och med Leovince röret kommer den göra 70-75 ärliga JA. Det blir rätt svårt att få ner mopeden till runt 65 med leovince röret på, om du sätter i 3.5 grams vikter så kommer inte toppen att minska.
Efter egna erfarenheter.
Den gör 70 när jag mätt med min kosa xr-sa mätare ialafall. Den gör 57 med original rör och när v-ringen är kvar. Testa att ta på mitt zx rör när v-ringen kvar och då kom den upp i 65....
/Emil
Tjenare
Efter egna erfarenheter.
Tjena, bara för du har den erfarenheten så betyder inte de med att slänga i lättare vikter så kan du få en lägre topp. men de är om dom för lätta ist, vilket gör att den komer bara varva mera. de utav mina erfarenheter då ja bara kör med 3 vikter. men om du vill ha en lägre topp så råder ja att du slänger i tyngre då motorn får de tyngre att slunga ut vikterna till max, å de är skonsamare för motorn då de inte behöv tok varva. de är min åsikt.
Mormelol skrev:Hej, jag undrar varför i helvete det tar 1,2,3 sekunder med maxgas innan själva accelerationen kommer? (Värst i branta uppförsbackar)
Är det kopplingsfjädrarna då eller? Isåfall ska man köpa hårdare?
Setup:
Ostrypt cdi
Trimm avgasrör utan plugg
92 munstycke
Dragen v ring
Sportluftfilter
Boost bottle
4,2 gr vikter
Några andra trimmförslag? Smile
Väldigt tacksam för svar mvh!
Hårdare tryckfjäder krävs
Munstyck 92 verka alldeles för stort= har 92 i munstycke med malossi 70cc sport
Jag har ett par gula kopplingsfjädrar av malossi. Men jag skulle vilja ha sneppet hårdare. Vilka skulle ni rekommendera då? Länka osv. Jag har ett zx och den drar efter en stund med den setupen jag har nu, osv.