tips vid köp av crossmoppe

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
pojkvasker
Elmoped
Kontakt:

tips vid köp av crossmoppe

Inlägg av pojkvasker »

tjabba! nu är det nämligen så att jag ska köpa en crossmoppe. jag undrar om ni har något bra tips på vad man ska kolla om nånting är utslitet i motorn osv... vet att man ska lyssna på ljudet på cylindern. finns det nåt annat man kan ta reda på utan att behöva ta isär motorn och kolla? som tex om kopplingen är sliten o så? vore tacksam för svar :)
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Se till så att du kan gasa fullgas (varva fullt ut) i friläget, så att det inte är något fel där.
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

kolla alla ljus på moppen,hastehetsmätarn om den funkar,missljud,om den är skaddad osv

hur långt den har gått och alla servicar osv (dock kan han gjort dom själv)
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

kolla ifall den är varm när du ska provköra, kan var aatt den är kass kall
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

när du kommer dit, känn försiktigt på kröken om den är varm för isf kan de vara så att den är svår startad när den är kall.
leta efter saker som inte är ordentligt lagade, om det finns en sådan lagning finns det garanterat fler...
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

om det är Derbi så kolla all el. burkar fucka sig....
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

varva ur han redigt så ser du om den slirar på kopplingen, kör skiten ur den o se om den beter sig udda på något sett är mitt tips :D
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

kolla så allt är rakt. ram, sving och fälgar drev o bromsskivor. se till så hjulen spårar och kolla om drivpaketet är slitet (är det de så kostar nytt ca 1000kr så prutchans)

sedan all el så den är redig, så motorn går och framförallt att växellådan är okej.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Kolla så att dreven inte är utslitna, kolla belysning, lyssna efter missljud i motorn t.ex knackningar och liknande, ta en runda och testa alla växlarna så att dom funkar utan problem, kolla så att kopplingen inte slirar :)
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

k-skåpet skrev:varva ur han redigt så ser du om den slirar på kopplingen, kör skiten ur den o se om den beter sig udda på något sett är mitt tips :D
Hur vet man om kopplingen slirar då? har hört att när den varvar som fan, och rör sig lite. Så slirar den, men hur menar du med varva ur han redigt?

Har även hört att om man lägger i växel -> kopplar -> gasar, och den rör sig. Så slirar kopplingen?
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Ztraand skrev:
k-skåpet skrev:varva ur han redigt så ser du om den slirar på kopplingen, kör skiten ur den o se om den beter sig udda på något sett är mitt tips :D
Hur vet man om kopplingen slirar då? har hört att när den varvar som fan, och rör sig lite. Så slirar den, men hur menar du med varva ur han redigt?

Har även hört att om man lägger i växel -> kopplar -> gasar, och den rör sig. Så slirar kopplingen?
Då slirar den väl inte, då tar väl kopplingen bara dåligt!
Slirar är när du gasar och moppen inte pallar med och då kopplar lite och slirar på kopplingen.. Lite dålig förklaring, någon får gärna göra ett litet fill in! Men nåt i den stilen!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Skriv svar