SLIDER OLJA (SNABBT SVAR)

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
nidnus
Elmoped

SLIDER OLJA (SNABBT SVAR)

Inlägg av nidnus »

Hej! jag undrar vilken olja man ska ta det står (sae10w30 typ SE) men vad finns på mackar det finns inte nån sån exakt?
Gilera Stalker
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Ta bara 2takts olja märket spelar ingen roll alls. http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Olja-o ... isk-36976/ typ sådan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

tror inte ha ska ha den i bensinen... vart ska du ha i olljan _?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ekenARK »

om du ska ha 2-takts olja till bensinen,vilket jag antar att du ska ha, så kan du köpa antingen helsyntet eller halvsyntet, räker med halv eftersom hel är mycket dyrare men den går lite bättre med hel. rekomendera inte OKQ8 oljan. köp gulf,mobil1,castol, eller någon annan kvalités olja
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

ekenARK skrev:om du ska ha 2-takts olja till bensinen,vilket jag antar att du ska ha, så kan du köpa antingen helsyntet eller halvsyntet, räker med halv eftersom hel är mycket dyrare men den går lite bättre med hel. rekomendera inte OKQ8 oljan. köp gulf,mobil1,castol, eller någon annan kvalités olja
biltema duger fint, jag köper en 5liters dunk å då räcker det halva sommaren för samma pris som man kan köpa "kvalitets olja" för en vecka ;)
nidnus
Elmoped

Inlägg av nidnus »

david96 skrev:tror inte ha ska ha den i bensinen... vart ska du ha i olljan _?
OJ hade bråttom menade förstås växelådsolja , I bränslet vet jag men till växelådan?
Gilera Stalker
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

streamjr skrev:
ekenARK skrev:om du ska ha 2-takts olja till bensinen,vilket jag antar att du ska ha, så kan du köpa antingen helsyntet eller halvsyntet, räker med halv eftersom hel är mycket dyrare men den går lite bättre med hel. rekomendera inte OKQ8 oljan. köp gulf,mobil1,castol, eller någon annan kvalités olja
biltema duger fint, jag köper en 5liters dunk å då räcker det halva sommaren för samma pris som man kan köpa "kvalitets olja" för en vecka ;)
Exakt! Biltema är underskattat bara för att dom sätter sin egen logga på grejorna :)
Det du letar efter kanske är transmissionsolja
HalvGubbe
Elmoped

Inlägg av HalvGubbe »

Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

HalvGubbe skrev:http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-o ... -90-36997/ kör ja me inga problem alls
Du vet att man ska köra med 10W40 eller 10W30 va?
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Neosen har SAE30, är vanlig gräsklippar olja, kila iväg till OKQ8 så har de SAE30. Annars duger de med vilken olja som helst, då det bara är drev och några enstaka lager som behöver smörjning, alltså ingen koppling lr dyl.
HalvGubbe
Elmoped

Inlägg av HalvGubbe »

DiNozzan skrev:
HalvGubbe skrev:http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-o ... -90-36997/ kör ja me inga problem alls
Du vet att man ska köra med 10W40 eller 10W30 va?

ska och ska ? ja har aldrig kört me ngt man ska :P körde raps olja i motorn på en Montana ja hade ( inte så länge men de fungerar )
så länge de smörjer så fungerar de . ett annat nöjje jag hade var att hälla i rapsolja i tanken och köra utanför kilo jägarna de luktar friterat över allt :D hehe
Skriv svar