Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt? Tacksam för svar
Tjena du kan ta bort v ringen finns guider här på twostrokerider om hur man gör. Den går cirka 5 kmh fortare
Vad är det där cpi strypning du pratar om ? har nämligen en 2010 själv
Om du kan svetsta kan du ta bort blind tarmen finns även guider om det :=
YamahaMarcus skrev:Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt? Tacksam för svar
YamahaMarcus skrev:Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt? Tacksam för svar
CDI ?
Pluggar i röret, blindtarm osv..
Om han menar CDI så finns det ingen på slider 2010 iaf
om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt
GreckE skrev:om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Det är jätte enkelt att ta bort cdi strypningen bara EN elektriskt kabel som kommer från högra sidan av motorn, bara att kapa eller ta isär sockerbiten som det går till och sen är strypningen borta
2.blindtarm, plugg i röret och v-ring finns. och ja det blir skillnad om du tar bort v-ringen, går kanske 5-10km fortare, om du tar bort v-ringen och pluggar ut får du bättre bottenvrid och axx.
GreckE skrev:om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt
Ta bort V-ringen och få tag på ett orginal rör från någon tidigare modell och ryck pluggen i det då 2010:an inte har någon plugg. Jag körde själv ett tag så och den gjorde 80 på mätaren!