V-ring på yamaha slider 2010 fråga

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

V-ring på yamaha slider 2010 fråga

Inlägg av YamahaMarcus »

Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt? :) Tacksam för svar
KunGsen
Elmoped

Inlägg av KunGsen »

Tjena du kan ta bort v ringen finns guider här på twostrokerider om hur man gör. Den går cirka 5 kmh fortare :)
Vad är det där cpi strypning du pratar om ? har nämligen en 2010 själv ;)
Om du kan svetsta kan du ta bort blind tarmen finns även guider om det :=
Kan du gasa fullt då har du trimmat för lite ;)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Okej tack :)
difaren
Ligga någon?

Re: V-ring på yamaha slider 2010 fråga

Inlägg av difaren »

YamahaMarcus skrev:Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt? :) Tacksam för svar
CDI ?

Pluggar i röret, blindtarm osv..
KunGsen
Elmoped

Re: V-ring på yamaha slider 2010 fråga

Inlägg av KunGsen »

difaren skrev:
YamahaMarcus skrev:Tjenare! Jag har en Yamaha slider 2010 modell som jag tog ut 3 mars 2012. Jag tycker att det går lite segt o ligga lagligt så undrar om man ska dra v-ringen. Saken är den, kommer v-ringen att göra någon större effekt på cirka 10 kilometer fortare? Pågrund av dom nyare mopederna har ju CPI Strypning, för mopeden varvar ju som själve fan för tillfället så räcker det med att dra V-ring eller måste man ta bort CPI strypningen eller någon annan strypning för det ska ge effekt? :) Tacksam för svar
CDI ?

Pluggar i röret, blindtarm osv..
Om han menar CDI så finns det ingen på slider 2010 iaf ;)
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt :)
KunGsen
Elmoped

Inlägg av KunGsen »

GreckE skrev:om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt :)
Tur att det inte är någon strypt cdi på slider då ;)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Gött som fan :)! Tack så mycket för svaren om CDI och V-ring lättnad att veta att inte stryppt CDI finns på slider :P
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Peugot ludix blaster har strypt cdi och om man drar v-brickan på den så går den som ett as!!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

ber mod/crew att flytta denna tråd då den ligger i cross/SM. Ska ligga i scooter-delen.
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

Niklas Berntsson skrev:Peugot ludix blaster har strypt cdi och om man drar v-brickan på den så går den som ett as!!
Ludix blaster har inte strypt cdi och vad har det med tråden att göra??
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

rexzo skrev:
Niklas Berntsson skrev:Peugot ludix blaster har strypt cdi och om man drar v-brickan på den så går den som ett as!!
Är du 100% säker?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
karlsson31
Elmoped

Inlägg av karlsson31 »

Det är jätte enkelt att ta bort cdi strypningen bara EN elektriskt kabel som kommer från högra sidan av motorn, bara att kapa eller ta isär sockerbiten som det går till och sen är strypningen borta ;)
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ekenARK »

1.finns ingen CDI på slider.

2.blindtarm, plugg i röret och v-ring finns. och ja det blir skillnad om du tar bort v-ringen, går kanske 5-10km fortare, om du tar bort v-ringen och pluggar ut får du bättre bottenvrid och axx.

3.lås tråden
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

KunGsen skrev:
GreckE skrev:om den är cdi strypt så kmr den nog inte gå mkt fortare om du drar v-ringen, eftersom cdin då stryper vid ett visst varvtal så kan den inte varva mer. men en ostrypt cdi är inte jättedyr och kmr ge mer effekt :)
Tur att det inte är någon strypt cdi på slider då ;)
han skrev de så då trodde ja de ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Flyttar till 2T-S Trimmning. Tack DEA!
Ajrosid
Elmoped

Inlägg av Ajrosid »

Ta bort V-ringen och få tag på ett orginal rör från någon tidigare modell och ryck pluggen i det då 2010:an inte har någon plugg. Jag körde själv ett tag så och den gjorde 80 på mätaren!
Användarens profilbild
Stensviik
Elmoped

Inlägg av Stensviik »

Niklas Berntsson skrev:
rexzo skrev:
Är du 100% säker?
ursäkta att jag lägger mig i men vad f'n har det med denna tråd att göra om jag får fråga Niklas ? :)
Skriv svar