tja har sportluffilter och bytt munstycke men har i största munstycket, den gick bra tills jag bytte till sportluffiltret. jag har gunther förgasaren så jag kan inte skruva på luftskruven, ngra förslag på hur jag ska göra?
Senast redigerad av draceN96 den 9 maj 2012, 16:58, redigerad totalt 1 gånger.
tack för alla svar, jo jag vet sjukt dålig topic men kom inte på ngot att förklara med rubrik. men jo har redan ganska stort munstycke vill ju inte att det ska vara en virvelvind i tanken, ne kolla här så ser du att luftskruven på en guther förgasare är som en halvmåne och går ej att skruva på och har provat slå med en mejsel för att få litet spår i den men gick inte och har ingen dremel :/ så ngt annaty förslag? ska försöka få det rätt med strypning i filtret http://www.garagego.se/forum/guider/sco ... oergasare/
draceN96 skrev:tack för alla svar, jo jag vet sjukt dålig topic men kom inte på ngot att förklara med rubrik. men jo har redan ganska stort munstycke vill ju inte att det ska vara en virvelvind i tanken, ne kolla här så ser du att luftskruven på en guther förgasare är som en halvmåne och går ej att skruva på och har provat slå med en mejsel för att få litet spår i den men gick inte och har ingen dremel :/ så ngt annaty förslag? ska försöka få det rätt med strypning i filtret http://www.garagego.se/forum/guider/sco ... oergasare/
Okej ja utan dremmel går de väll inte lika lätt, Jag har ju också en gurtner som jag fixade ett spår i
vänta här nu. du har luftburk och den går bra. sen byter du till sportluft och den går dåligt, låter mycket högre och kommer gå dåligt i regn och detta uttan någon speciell effektökning?
byt tillbaka till luftburken. ¨'
annars får du väll fixa någon bricka vid insuget på förgasaren så den inte släpper igenom så mycket.
eller ta du en näbbtång eller vad det nu heter och skruvar ute den luftskruven och sen sågar ett sträck så du kan använda en mejsel och skruva på blandningsskruven
draceN96 skrev:tja har sportluffilter och bytt munstycke men har i största munstycket, den gick bra tills jag bytte till sportluffiltret. jag har gunther förgasaren så jag kan inte skruva på luftskruven, ngra förslag på hur jag ska göra?
jag hade samma problem, men jag tog en liten borr och borrade en liiiten bit in i luftskruven, sedan in med en mejsel och justera eftersom att den är inte direkt trög att vrida runt
Kanske inte det bästa sättet men det funkar kanon !