Dra V-ring, nya vikter och fjädrar?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
hugow5
Elmoped

Dra V-ring, nya vikter och fjädrar?

Inlägg av hugow5 »

Tjenare TSRare! Jag har precis fått min moped och tänkte köra lite lätt trim (Dra v-ringen). Det jag undrar är om det är smart att sätta i 4.5g vikter, hårdare kopplingsfjädrar och tryckfjäder? Eftersom många säger att man förlorar axx. Eller ska jag inte lägga till något och köra med bara utan v-ring?

Om jag ska köpa vikter och fjädrar skulle någon kunna länka vilka osv?:)

Har en Aerox 12
Köpte GoPro, blev proffs
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

det behövs oftast inte bruakr gå riktigt bra emd orginal fjädrar och vikter men är itne bäst på b*gpulka så lite mer på någon annan än mig :roll:
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Bara dra v-ringen, att accelerationen försämras är bara bullshit. Du tar bara bort en ring som blockerar de sista växlarna kan man säga.. Så att det skulle försämra accelerationen kan gärna någon tydligt och korrekt skicka ett pm till mig om.

Att byta fjädrar, vikter och t-fjäder är totalt onödigt. Kommer bara att gå sämre så länge du inte köper ett trimmrör. Bara ta bort variatorringen och låt det andra vara.
Användarens profilbild
kinderjao
Elmoped

Inlägg av kinderjao »

ja drog min v-ring på min moped och då försämrades mitt acc,ja märkde de när ja stegra först kunde ja sitta ner o stegra sen drog ja v ringen sen så var det mycket svårare att få upp den.
Emil
Elmoped

Inlägg av Emil »

Jag drog också min v-ring och axxet församrades, men inte så mycket. Jag skulle inte köpa mer saker som roxxen säger. Behövs inte om du inte kör mer trimmat :D
Användarens profilbild
Froppan
Elmoped

Inlägg av Froppan »

Om du bara drar V-ringen är det helt meningslöst och köpa nya vikter och kopplingsfjädrar, om du sätter i lättare vikter för du sämre toppfart utan effektrör.

Såvida du inte planerar att köpa ett effektrör så är det meningslöst att byta vikter och fjädrar enligt mig.
Ingenting lite 5:56 inte kan fixa!
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

fjädrarna tror jag bara du ska byta ifall remmen slirar , och de borde den inte göra om du bara har dragit v-ringen, men visst byt vikter om du vill ha bättre acc :)
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Skriv svar