Aerox, slider, eller jog r för stunt?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
SeelOfQuality
Avstängd

Aerox, slider, eller jog r för stunt?

Inlägg av SeelOfQuality »

Tjena! Jag har bestämt mig för att sälja min moppe för att jag vill börja stunta det är en Yamaha jog r 07 trimmad med stage 6 pro replica effektrör, 5,1 g vikter, hårdare kopplingsfjäder, borttagen v-ring. Nu är det så att jag vill köpa en helt original stunt moppe förutom variator vikter och kopplingsfjäder så jag bara undrar är det bättre med en Aerox eller Slider för helt original? Eller skall jag behålla min Jog r som är trimmad och bara skaffa en 12 platta? Om jag nu skall behålla min moppe så finns det någon som bor i göteborgsregionen som kan hjälpa mig bygga en 12 platta? Betalar ofc, Mvh Sebbe.
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Re: Aerox, slider, eller jog r för stunt?

Inlägg av byYn »

SeelOfQuality skrev:Tjena! Jag har bestämt mig för att sälja min moppe för att jag vill börja stunta det är en Yamaha jog r 07 trimmad med stage 6 pro replica effektrör, 5,1 g vikter, hårdare kopplingsfjäder, borttagen v-ring. Nu är det så att jag vill köpa en helt original stunt moppe förutom variator vikter och kopplingsfjäder så jag bara undrar är det bättre med en Aerox eller Slider för helt original? Eller skall jag behålla min Jog r som är trimmad och bara skaffa en 12 platta? Om jag nu skall behålla min moppe så finns det någon som bor i göteborgsregionen som kan hjälpa mig bygga en 12 platta? Betalar ofc, Mvh Sebbe.
Jag hade behållt Jog-rn eller köpt slider, båda väger lika lite! Sen slider är ju lite mer anpassad för stunt med kraschpuckar och skönare fotbräde. Hur som helst kan du nog stunta med alla tre, med samma setup kommer dom ha samma effekt (Förutom kanske roxxen då den är vätskekyld) resten är personlig smak.
Användarens profilbild
kinderjao
Elmoped

Inlägg av kinderjao »

behåll jogen :) inte så många som har en sån :)
lillshrimp
Elmoped

Inlägg av lillshrimp »

Jag hade lätt kört på en Slider, krash kåpor, väger typ 10g.. Liten och smidig moppe, plusa att den är redigt snygg :)
Kolla in min speedfight ! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37039

Kolla även in min flickväns projekt! :) Fett Fräsch :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22362

Här har ni även min polares KTM Senda!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=32674

Hade bra! Mvh ´lill´
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

behåll din jog r! inte värt att lägga ner pengar på en ny moppe när dom väger lika mycket. bara ut och träna! :D
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Skriv svar