Moppen startar inte efter jag justerat luft/bränsleskruv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
exDe
Elmoped

Moppen startar inte efter jag justerat luft/bränsleskruv

Inlägg av exDe »

Tjena!

Har nyligen dratt pluggen ur röret på min Yamaha DT50R - 04 samt tagit bort skorstenen på luftfilterboxen. Tyckte då att moppen gick utmärkt men ville justera tomgångs skruven samt luft/bränsleskruven, började skruva in skruvarna helt sen skruva ut dom sakta för att få rätt inställningar. Allt fungerade utmärkt.

Stängde sedan av moppen, gick in ett tag, och sedan när jag skulle starta den så märkte jag att den gick orent på höga varv, när jag justerade luft/bränsleskruven ytterligare så gick den fortfarande orent på dom höga varven, och la sedan av.

Nu startar inte moppen överhuvudtaget, har jag förstört motorn eller något? :S

Hjälp tack!

/exDe ;)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

du måste byta upp dig i munstycke då den för mer lfut nu+kräver mer bensin
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
exDe
Elmoped

Inlägg av exDe »

david96 skrev:du måste byta upp dig i munstycke då den för mer lfut nu+kräver mer bensin
Men den borde väl ändå starta? :roll:
Körde ju en sväng fram och tillbaka från ica och då gick den utmärkt, och gör verkligen den där skorstenen så mycket?
För har nämligen kört väldigt mycket utan pluggen med original munstycket, dock inte utan skorstenen. Ska jag pröva trycka dit den igen och starta?
exDe
Elmoped

Inlägg av exDe »

Kan även tillägga att det går väldigt lätt att kicka, kan snurra runt kicken ett varv.. Antar att den skurit?
simmpan97
Elmoped

Inlägg av simmpan97 »

har du kört runt med ett för litet munstycke har den förmodligen värmenypt eller skurit.
Användarens profilbild
kr002
Elmoped

Inlägg av kr002 »

Om du tror att cylindern har skurit, öppna å kolla! :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

exDe skrev:Kan även tillägga att det går väldigt lätt att kicka, kan snurra runt kicken ett varv.. Antar att den skurit?
Har du inga riktiga "hack", så har förmodligen något hänt ja...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar