Tanka på mack

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Tanka på mack

Inlägg av Gröngöling »

Ja, lite pinsamt, men har aldrig tankat på mack har alltid tankat med dunk hemma.
Undrar om det är samma med moppe som med bil att man bara kan spärra flödet på fullt och sen tar spärren i så att den inte flödar över? Eller om man måste göra det manuellt så att säga...?
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

äh stoppa ner den tryck i handtaget när den känner av bensinen komma på den här skiten du stopapr ner i tnaken så spärrar den ja. men de är ett rätt starkt tryck så kan skvätta upp lite fall du håller inne max XD
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

slår ifrån gör den ja. men att låsa den är ingen mening. du har ju full tank på typ 10 sec?
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
p0d1
F.D Crew

Re: Tanka på mack

Inlägg av p0d1 »

Samma teknik, men pressa inte fullt eftersom risken är att det skvätter över eller så, du kan hålla in den ganska långt i början men släppa ut innan det börjar bli fullt..
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Bensinhandtaget som du stoppar ner i tanken har en sensor på sig som känner av när nivån går över den, så då stoppas bensinen direkt ( dvs det kommer ingen bensin ner mer ) utan då måste du lyfta upp den en bit och trycka igen för att fortsätta tanka! Det är jätte lätt detta! :)

Inget att skämmas över, någon gång måste vara den första! Efter 3-4 gånger så kan du detta utantill sedan! ;)

Det du behöver tänka på att inte spruta max för då kan det som sagt skvätta, märkte detta nu med DRDn, men märkte dock inget med aeroxen. Du behöver inte låsa den, för det blir full tank tillräckligt fort för att det inte ska behövas låsa den :) Är ju som sagt max 7 liter i en moped tank cirka.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Ah tack grabbar. Vill ju inte stå där och skvätta soppa över hela stället :lol:
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Gröngöling skrev:Ah tack grabbar. Vill ju inte stå där och skvätta soppa över hela stället :lol:
de va de jag gjorde första gången :oops:
Stuntriding is not a crime!
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

Nutbreaker skrev:
Gröngöling skrev:Ah tack grabbar. Vill ju inte stå där och skvätta soppa över hela stället :lol:
de va de jag gjorde första gången :oops:
haha samma här! Trodde de satt ett munstycke på så lyfte o tankade utanför haha :D
Användarens profilbild
DownScarFace
Elmoped

Inlägg av DownScarFace »

HAHA, tryck inte så hårt du kan. Jag gjorde det första gången och det sprutade bensin över hela moppen och min polare! Jävlar vad sur han blev!
Och glöm dessutom inte tanklocket vid macken... Inte för att det hände mig eller något... (a) T_T
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

DownScarFace skrev:HAHA, tryck inte så hårt du kan. Jag gjorde det första gången och det sprutade bensin över hela moppen och min polare! Jävlar vad sur han blev!
Och glöm dessutom inte tanklocket vid macken... Inte för att det hände mig eller något... (a) T_T
Hahahaha nä fy att du glömde tanklocket! :D
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

haha rolig tråd någon som är sugen på att göra en tråd där alla kan skriva sina historier om när dem har tankat :)

sj har man väll glömt tanklocket lite överallt :)
glömde att betala en gång också fast dem sa till mig sen när jag skulle köra :P
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Han har fått svar så jag låser här.
Låst