Ingen gnista (har provat mycket)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

Ingen gnista (har provat mycket)

Inlägg av draceN96 »

Tja som rubriken lyder, har ingen gnista. men det konstiga och helt sjuka är att jag får stöm i tändhatten och kablarna som går in i spolen och allt! har provat byta stift, tändhatt,tändspole. ngn som vet vad felet är? funkade när jag kickade men kick dreven gick åt helv*t* så bytte startmotorn, alla kablar är på och startmotorn går runt och allt annat också , hör hur den vill starta men som sagt ingen gnista.. :/
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Har du alltså gnista i tändhatten men inte på stiftet?
Eller har du gnista på stiftet men att den inte tänder?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

får den bensin då? testa gör rent förgasaren å byt bränsle så ska du se att den går :wink:
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

får den bensin?
tänder den på rätt ställe?
bra komp?
mbrindeby
Elmoped

Inlägg av mbrindeby »

kolla så att ingen kabel skrapar emot ramen!
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

..

Inlägg av draceN96 »

jag har kollat , jag har ingen el alls i stiftet men massa el i tändhatten. och jag har kollat kablar. som sagt allt som står att jag har provat har jag provat, vad kan det va eftersom att jag har el i tändhatten men vill inte komma gnista eller minsta el i stiftet? :( och ni som skriver kolla så den får bensin ska inte kommentera för att tro att dom e bra ursäkta men säger jag att jag inte har ngn gnista så vet jag ju att jag inte har ngn gnista och går ju inte köra utan gnista! ursäkta att jag blir arg men sjukt onödigt. (ni som kan PLZ hjälp mej :( ) btw komp , jag använder el start då kicken är sönder.. men allt går ju runt.
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

vad har du för stift?
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Re: ..

Inlägg av CaToXXo »

draceN96 skrev:jag har kollat , jag har ingen el alls i stiftet men massa el i tändhatten. och jag har kollat kablar. som sagt allt som står att jag har provat har jag provat, vad kan det va eftersom att jag har el i tändhatten men vill inte komma gnista eller minsta el i stiftet? :( och ni som skriver kolla så den får bensin ska inte kommentera för att tro att dom e bra ursäkta men säger jag att jag inte har ngn gnista så vet jag ju att jag inte har ngn gnista och går ju inte köra utan gnista! ursäkta att jag blir arg men sjukt onödigt. (ni som kan PLZ hjälp mej :( ) btw komp , jag använder el start då kicken är sönder.. men allt går ju runt.
Du ska få gnista även utan komp, så problemet ligger inte där heller.
Hur har du mätt i tändhatten, med vilket instrument, samt vad har du fått ut för resultat?

EDIT: Googlat lite på folk som har samma problem, och då har det varit kondensatorn som var paj för nån, och cdi-jordningen som var dålig för den andra...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

ok

Inlägg av draceN96 »

okej tack så hemskt mycket för att du försöker hjälpa mej :) jag har kollat över kablar, det konstiga är att problemet uppkom då jag bytte startmotorn men som sagt har ju samma kablar som förut och allt funkar ju för övrigt, den stod ett bra tag innan jag bytte startmotorn , vad vare där du skrev att antingen vare cdi skiten, kan det va hela cdi boxen? att det bara är att byta den, men ey föresten kan ju göra en stor beställning då jag byter tändspole, cdi box och vad är det här:kondensatorn som du skrev? :) gåre beställa på twostroke?
Skriv svar