Gilera Runner Problem. Rasslar/skrammlar i motorn Video!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Torna
Elmoped

Gilera Runner Problem. Rasslar/skrammlar i motorn Video!!

Inlägg av Torna »

Tjena! jag har en gilera runner som inte startar, den har gnista och när jag kickar och håller handen vid förgasarn så får ja bensin på handen.

jag har nyligen bytt cylinder,kolv och topplock. ska även säga de att efter bytet så låter de som nått pys när jag kickar? :o kan de ha nått med saken att göra?

vad kan felet vara? :?
-----------------------------------------------------------------------
Tjena igen! Nu har jag fått igång fanskapet! felet var att membrarna va skitiga så dom fick sig en tvätt och sedan ett bensinbad sen gick han igång på första kicken!! men då uppstod ett annat problem! den Rasslar/skrammlar i motorn, och den driver knapp frammåt? :o . ska även säga det att efter jag hade bytt cylindern och kolv och de så hitta jag en/ett? Kolvbultslager på golvet. DOCK vet jag inte om Kolvbultslaget kommer från den gammla kolven eller den nya, kan de va så att jag har glömt sätta dit den och därför detta skrammel/rassel? eller någon anna som vet ett annat fel?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=78XpjASF ... e=youtu.be[/youtube]
-----------------------------------------------------------------------
12/5

Bara en massa fel :s. Nu har jag fixat missljudet. det var alltså så att jag hade glömt sätta ditt kolvbultslagret, det vart märken i kolvens undersida efter det. men nu till ett nytt problem... :s den dör vid gaspådrag den går bra på tomgång men dör om man gasar. ni kan få en film på det på måndag om det hjälper er nått.

Min tanke: kan de va så att den dör pga märkerna i kolven? efter jag hade glömt kolvbultslagret? :o

tacksam för svar!!![
Senast redigerad av Torna den 12 maj 2012, 16:25, redigerad totalt 6 gång.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

kolla flotören(stavning) den kanske måste bytas hade samma fel och då va det det
eller så har du kanske förstort munstycke :O
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drivenx »

Startar den med startgas?
Torna
Elmoped

Inlägg av Torna »

Fredd_e skrev:kolla flotören(stavning) den kanske måste bytas hade samma fel och då va det det
eller så har du kanske förstort munstycke :O
okej ska kolla de, men jag tror de är svårt att hitta en flottören som passar till en orginal förgasare?. kan munstycket va för stort? :o. då måste ja testa och byta ner mig :)
Torna
Elmoped

Inlägg av Torna »

Drivenx skrev:Startar den med startgas?
har ingen startgas hemma. får köpa de och testa :)
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drivenx »

Torna skrev:
Drivenx skrev:Startar den med startgas?
har ingen startgas hemma. får köpa de och testa :)
Du borde få några tändningar med startgas annars är det skumt..
Men köp startgas, det är ALLTID bra att ha hemma :)
Torna
Elmoped

Inlägg av Torna »

Förut köpte jag startgas och testade, det va jätte nära att den hoppade igång då men icke! någon som vet vad felet kan vara? :)
Användarens profilbild
Robbdog
Elmoped

Inlägg av Robbdog »

Borde vara förgasaren.
Torna
Elmoped

Inlägg av Torna »

Update!, nytt problem!!!
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

börja med att skruva åt allting
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Torna
Elmoped

Inlägg av Torna »

StylizhRazer skrev:börja med att skruva åt allting
vad/var ska jag skruva åt?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

Torna skrev:
alla skruvar som du kan hitta runt motorn, kolla ifall det är något som ligger mot motorn som kan skramla med, behöver inte vara något i motorn som låter.
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

ena problemet

Inlägg av draceN96 »

Tja ena problemet kan vara packningen (topplocks packningeN) det som du menar med pysandet alltså. men skramlandet vet faktiskt inte ev om du ha riktigt otur att veven börjar ge sig?
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Torna
Elmoped

Inlägg av Torna »

StylizhRazer skrev:
Torna skrev:
alla skruvar som du kan hitta runt motorn, kolla ifall det är något som ligger mot motorn som kan skramla med, behöver inte vara något i motorn som låter.
okej, men det låter som om den skrammlar innefrån cylindern, jag ska säga de att efter att ja hade bytt cylinder/kolv osv hitta jag en/ett? Kolvbultslager på golvet. DOCK vet jag inte om de är från den gammla cylindern eller den nya. kan de va så att jag har glömt sätta dit den och därför detta skrammel/rassel? :o
Torna
Elmoped

Re: ena problemet

Inlägg av Torna »

draceN96 skrev:Tja ena problemet kan vara packningen (topplocks packningeN) det som du menar med pysandet alltså. men skramlandet vet faktiskt inte ev om du ha riktigt otur att veven börjar ge sig?
okej, aa då blir jag lite less om de är veven. eftersom jag har bytt cylinder,kolv och topplock precis, har inte kunskap eller pengar till att fixa veven. finns de någon guide på hur man byter en vev?
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draceN96 »

ok nu när du säger att du hittade kolv skiten på golvet ta isär och kolla så allt är rätt så inte kolven / kolvringarna inte häner med eller glappar, vad äre för cylinder?
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Torna
Elmoped

Inlägg av Torna »

draceN96 skrev:ok nu när du säger att du hittade kolv skiten på golvet ta isär och kolla så allt är rätt så inte kolven / kolvringarna inte häner med eller glappar, vad äre för cylinder?
aa, får nog göra det. lite segt bara eftersom jag har precis satt ditt cylyndern osv :/. jag har en Motoforce - Cylinder (Original) 50cc
Torna
Elmoped

Inlägg av Torna »

nytt problem...
Skriv svar