aeroxen ville inte varva ur plötsligt !

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Wwillees
Elmoped

aeroxen ville inte varva ur plötsligt !

Inlägg av Wwillees »

Shenare ! idag skulle man rulla till frihamnen så jag och några polare rullar från mej ned för min gata ca 200 meter. den går perfekt, var så jävla glad, men heltplötsligt orkar den inte varva ur någonting så jag stannar jag och kollar vad det är för fel. jah haren blackbox så det första jag kollar e den så jag stänger av den utan resultat. så jag rullar tillbaks och dom flästa drar vidare men 2 andra polare stannar och ví börja kolla igenom variatorn, gör rent förgasaren, kollar tändstiftet så att de är gnista, det är det. tändhatten sitter lite fuckat ( löst ) den klickar lixom aldrig på tändstiftet. sen sa jag åt dom att dra vidare så åker jag ifatt sen, så jag går igenom allt en gång till utanresultat... nu frågar jag er grappar, vad kan vara fel ? variator remmen är rätt utsliten men den borde fortfarande varva ur tycker man + att då borde de inte hända så plöstsligt.

vad kan ha gått fel ? det var skitblött och regnade utomhus så jag venne, den har pallat regnförut :/
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Kolla efter vatten i luftfiltret? vet nt hur det är med aerox och hur det ser ut där, men min moppe har tendens att få in vatten där när det regnar
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Wwillees
Elmoped

Inlägg av Wwillees »

Piitus96 skrev:Kolla efter vatten i luftfiltret? vet nt hur det är med aerox och hur det ser ut där, men min moppe har tendens att få in vatten där när det regnar
Det problemet är det på en polares viva också, men jag har gjort rent allting. allt ser nytt ut :(
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Vad harru för setup? trimm, munstucke, stift, etc etc. vikter o sådant med
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Wwillees
Elmoped

Inlägg av Wwillees »

Piitus96 skrev:Vad harru för setup? trimm, munstucke, stift, etc etc. vikter o sådant med

juste de hade jag totalt glömt

s6 70cc
dellorto 17,5 huvudmunstycke 132
mallosi flycutch
4,5 vikter
Hebo preformance rör
sportluftfilter
mallosi membran

säkert glömt något

:x
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Wwillees skrev:
Piitus96 skrev:Vad harru för setup? trimm, munstucke, stift, etc etc. vikter o sådant med

juste de hade jag totalt glömt

s6 70cc
dellorto 17,5 huvudmunstycke 132
mallosi flycutch
4,5 vikter
Hebo preformance rör
sportluftfilter
mallosi membran

säkert glömt något

:x
Värmetal på stiftet?

Skriv svar