varierar lite. Men 80.Niclas_Lundström skrev:Undrar vad en Yamaha DT 50 x 2010 har för orginal munstycke?
Tror nog 90-95 skulle sitta fint. Har för mig mina kompisar kör med nånting därimellan.D4NI3L skrev:tja, säger inte direkt nu att trimmade moppar har en specifik strl på munstycket, men vad har ni med drac/spike för munstycke med endast dragen plugg?
p4ck skrev:Tror nog 90-95 skulle sitta fint. Har för mig mina kompisar kör med nånting därimellan.D4NI3L skrev:tja, säger inte direkt nu att trimmade moppar har en specifik strl på munstycket, men vad har ni med drac/spike för munstycke med endast dragen plugg?
Skyliner34 skrev:För han är bögjoar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
85-90 här, en drac o en mrx (samma motor)NeosTobbe skrev:p4ck skrev:Tror nog 90-95 skulle sitta fint. Har för mig mina kompisar kör med nånting därimellan.D4NI3L skrev:tja, säger inte direkt nu att trimmade moppar har en specifik strl på munstycket, men vad har ni med drac/spike för munstycke med endast dragen plugg?
när jag drog pluggen på kusinens moppe var 102 perfekt
105kr002 skrev:En yamaha dt50r med
Hebo manston replica 70cc
metrakit thrower
Orginal förgasare
orginal luftfilter
Vad ska jag ha för munstycke?
Skulle vart bra å ha en ungefärlig storlek att utgå ifrån!
Mvh.
90 kan nog va bra att utgå ifrån.Draczy skrev:Rieju Drac 99
Ostrypt cdi
Dellorto 17,5 mm förgasare
Metrakit thrower
Något uppborrad luftburk
Hur stort munstycke ska jag ha?
Tack på förhand!
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
Säljer min moppe nu ta och kolla in denAndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Du har såpass liten förgasare till 70cc, så du kan inte få den att gå med luftburken, den får för lite luft helt enkelt. Testa att ta bort luftburken helt och hållet, och med 100 munstycke.Nicke_95 skrev:Hej jag har ett problem moppen går skit ojämt den vill bara gå upp i ett ganska lågt varvtal där den bara hackar. Derbi Senda 05
Testade med 110 munstycke först men det var för stort, det verkar som om 100 munstycke också är för stort då det räcker att jag nuddar chocken så dör den.
Vilket munstycke ska jag köra på tycker ni? (gissa bara)
Men är det inte lite konstigt att jag kan köra på så små munstyckenfast dock gick den MYCKET bra med 74 munstycke och trimrör.
Setup: Airsal 70cc sport
Hebo escape bufanda
Org förgasare 14mm
100 munstycke
ostrypt luftburk
Okej får sportluft imorrn ska testa med det.CaToXXo skrev:Du har såpass liten förgasare till 70cc, så du kan inte få den att gå med luftburken, den får för lite luft helt enkelt. Testa att ta bort luftburken helt och hållet, och med 100 munstycke.Nicke_95 skrev:Hej jag har ett problem moppen går skit ojämt den vill bara gå upp i ett ganska lågt varvtal där den bara hackar. Derbi Senda 05
Testade med 110 munstycke först men det var för stort, det verkar som om 100 munstycke också är för stort då det räcker att jag nuddar chocken så dör den.
Men är det inte lite konstigt att jag kan köra på så små munstyckenfast dock gick den MYCKET bra med 74 munstycke och trimrör.
Hebo escape bufanda
Org förgasare 14mm
100 munstycke
ostrypt luftburk
skrev en edit med, läs den om du villNicke_95 skrev:Okej får sportluft imorrn ska testa med det.CaToXXo skrev:Du har såpass liten förgasare till 70cc, så du kan inte få den att gå med luftburken, den får för lite luft helt enkelt. Testa att ta bort luftburken helt och hållet, och med 100 munstycke.Nicke_95 skrev:Hej jag har ett problem moppen går skit ojämt den vill bara gå upp i ett ganska lågt varvtal där den bara hackar. Derbi Senda 05
Hebo escape bufanda
Org förgasare 14mm
100 munstycke
ostrypt luftburk
Okej aa jag får 21mm med insug och sportluft för 300 får se om jag sätter på detCaToXXo skrev:skrev en edit med, läs den om du villNicke_95 skrev:Okej får sportluft imorrn ska testa med det.CaToXXo skrev: Du har såpass liten förgasare till 70cc, så du kan inte få den att gå med luftburken, den får för lite luft helt enkelt. Testa att ta bort luftburken helt och hållet, och med 100 munstycke.
Klart som fan du ska sätta på detNicke_95 skrev:Okej aa jag får 21mm med insug och sportluft för 300 får se om jag sätter på detCaToXXo skrev:skrev en edit med, läs den om du villNicke_95 skrev: Okej får sportluft imorrn ska testa med det.
sista oft jag skriver. Är bara skeptiskt att den ska dra mega mycket bensin men jag kör ju mest landsväg där borde det ligga på under litern.CaToXXo skrev:Klart som fan du ska sätta på detNicke_95 skrev:Okej aa jag får 21mm med insug och sportluft för 300 får se om jag sätter på detCaToXXo skrev: skrev en edit med, läs den om du vill
större munstycke och ge inte fullgas på ettan utan kör med nålen/lågfarts munstycket?CaToXXo skrev:Derbi Senda EBS
Portad airsal 70sport
PWK 24mm (med powerjet)
Metrakit Thrower
Polini Evolution membran
Ostrypt CDI och lite annat småplock
Har 98 i nu, den bööar ibland om jag drar full rulle på neutralen och är ganska seg att varva, kass respons. Däremot blöddrar den på höga varv på ettan, så där får den för mycket soppa. Och på 6an på högvarv får den för lite, då stryper den sig själv typ.
98 huvud (har ca 92-110)
något powerjet, troligen original, runt 30?
45 lågfart
Nålen ett hack lägre (klipset högre upp)
Med 95 går den rent på 1an, men får för lite på 6an
Hur åtgärdar jag detta, vill ju att den ska gå rent på alla växlar...
fall den blir varm så tyder de för på mager blanding altså större munstycke testa och byt upp dig i munstycke så ska de nog bli braMadguy skrev:Rieju drac RR sport edition -04
Behöver hjälp, har bara dragit pluggen i delningen, orginal i övrigt, och har på 82 munstycke (76 orginal). Först dog den på fullgas ibland men gick bättre med choke. Efter lite pillrande på luftskruven gick den bra och dog aldrig och stiftet är ljusbrunt.
MEN! bara efter några min blir den alldeles överhettad, kröken kolnar på utsidan och det ryker länge ur ljuddämparn när man stannat, samt att det låter som att det fräter inne i den. Är det för litet munstycke än fast den går bra? det luktar också konstigt bränt. Har klippt ut tunna alutätningar till där pluggen satt, har det nåt med saken å göra?
Är tacksam för alla snabba svar, behöver moppen på måndag.
sänkte nålen helt och satte i 100 huvud, resulterade i att den värmenöp, så ska ha ny kolv nu... Men då gick den fint, bööade dock om man drog fullt ibland.david96 skrev:större munstycke och ge inte fullgas på ettan utan kör med nålen/lågfarts munstycket?CaToXXo skrev:Derbi Senda EBS
Portad airsal 70sport
PWK 24mm (med powerjet)
Metrakit Thrower
Polini Evolution membran
Ostrypt CDI och lite annat småplock
Har 98 i nu, den bööar ibland om jag drar full rulle på neutralen och är ganska seg att varva, kass respons. Däremot blöddrar den på höga varv på ettan, så där får den för mycket soppa. Och på 6an på högvarv får den för lite, då stryper den sig själv typ.
98 huvud (har ca 92-110)
något powerjet, troligen original, runt 30?
45 lågfart
Nålen ett hack lägre (klipset högre upp)
Med 95 går den rent på 1an, men får för lite på 6an
Hur åtgärdar jag detta, vill ju att den ska gå rent på alla växlar...
ställ in typ lågfart=ettan nålen 2-4 sen fullgas på 5-6 har jag och blir ett jämnt fint axx![]()
sen kan ju du testa dig själv till vad du tycker är bäst
frågar när jag ändå är här: vad gör powerjet munstycket ?
Det kan möjligen bli lagom, om det ens räcker. Jag hade 85 original (Senda 05 ebs) och min polare hade 86 (gilera 07 d50bo) törstiga jävlar.Hebbe skrev:Derbi Senda 05 (EBS)
Setup:
14mm PHVA
originalrör
49,74cc original
Original luftfilter
EGR-ventil
HELT original
Nu sitter det 62 i, stiftet är vitt. Jag har ett 68 borde de vara lagom eller blir de för stort?