Skulle vart väldigt uppskattat om någon skulle kunna läsa om mitt problem och möjligen kunna hjälpa mig. Har nämligen haft detta förbannade j*vla problem allt för länge nu. Har lagt upp många trådar om detta fel men det blev betydligt bättre efter jag satt på ett luftfilter. Körde utan filter på dom andra trådarna jag gjort, utom en som heter varvar ej ut på alla växlar, som lades upp i veckan.
Problemet är då att mopeden inte varvar ut som den ska. Det låter nästan som den stryper på dem högre varvtalen. (ingen strypt cdi). På växel två går den perfekt och kan varva ut han tills den går upp på baka

På tomgång däremot kan jag varva ut den men inte mer än en gång i rad om ni fattar. Håller jag full gas på tomgång eller när jag kör så börjar den strypa och hacka sig fram/hosta till och sen varva, sen strypa och sen hosta till och varva, och så håller det på så. Och om jag ska försöka varva ut den på någon växel utom tvåan och sedan efter det hålla i kopplingen och gasa så går mopeden knappt upp i varv. Samt om jag ligger på ett ett ganska så lågt varvtal innan effekten kommer och ska dra full gas så tvekas den och typ låter bööööööööö och får ett lågt varvtal. Så måste röra på gasen saaaakta innan jag kan dra på. Ska jag dra på fullgas på alla växlar så smäller det ur rört. (Har sotat ur det).
Ett problem är också att den tar fruktansvärt långt tid att värma upp så den kan varva nått iaf. Den går fruktansvärt kasst när han är kall, för köra skit lugnt och på låga varvtal, samt växla lungt. Annars dör den bara och kan heller inte gå upp i varv. Sedan om jag skulle stänga av den och vänta i ca 1 minut så går den som den vore kall igen ?
Har pillat mycket med munstycken och bytt upp och ner, flyttat clipset på nålen och skruvar på luftskruven men har aldrig fått den att varva ut som den ska på alla växlarna. Har iallafall en hyfsat fin och brun färg på tändstiftet. Har testat att byta tändkabel om den kanske glappa och skit. Så har en TNT racing cable och platina stift nu.
Kanske en liten dum fråga. Men det kan inte bero på att jag kör med fel tändstift ? För kör med en cross cylinder. KTM 65cc och dom hojjarna har BR8ECM orginal och jag kör med BR8EVX (platina) om det kanske kan vara det. Eller att jag har trim membran till 65cc crossarna ?
Boysen PowerReeds trm membran att den kanske inte funkar bra till moppar. Dock har jag ju det flesta en 65cc har på min moppe plus att den har KTM motor ogrinal. Länk till membranet:
http://www.24mx.se/motocross/p/reedvent ... /trim/k17/
Fick fan skriva om detta två gånger för loggas fan ut ju ?
Moped Beta RR 00 (KTM)
Setup :
KTM 65cc
Boysen PowerReeds
Turbokit GP 70cc
Mikuni VM 24mm förgasare
Stage 6 star luftfilter
13/56 drevning
Munstycke 145
BR8EVX tändsift och TNT racing cable.
Har ej strypt CDI !