/mvh
beta har AM6 motor hur är de svårt att hitta delar ? :SGröngöling skrev:Derbi: Jättevanliga (lite lättare att hitta delar), vissa ska tydligen ha problem med elsystemet, rätt starka original har jag hört, cateye original oftast vilket är snyggt
Beta: Ovanliga (dock liiite svårare att hitta delar), Jävligt snygga enligt mig (till och med som enduro), går tydligen riktigt bra urpluggade, finns i mycket roligare färger, väger mindre (tror jag)
Gröngöling skrev:Derbi: Jättevanliga (lite lättare att hitta delar), vissa ska tydligen ha problem med elsystemet, rätt starka original har jag hört, cateye original oftast vilket är snyggt
Beta: Ovanliga (dock liiite svårare att hitta delar), Jävligt snygga enligt mig (till och med som enduro), går tydligen riktigt bra urpluggade, finns i mycket roligare färger, väger mindre (tror jag)
david96 skrev:trimma spelar väl ingen roll finns ju likamånga till Derbi motorn som beta ?
jag tycker Derbi är lättare att trimma emr plats
men beta är för jävligt snygga fall man fixar till dom lite
Allt förutom motordelar, har aldrig sett ett helt kåpset till salu till beta t.ex... (notera att jag sa liiite)david96 skrev:beta har AM6 motor hur är de svårt att hitta delar ? :SGröngöling skrev:Derbi: Jättevanliga (lite lättare att hitta delar), vissa ska tydligen ha problem med elsystemet, rätt starka original har jag hört, cateye original oftast vilket är snyggt
mxr har för 1600krGröngöling skrev:Allt förutom motordelar, har aldrig sett ett helt kåpset till salu till beta t.ex... (notera att jag sa liiite)david96 skrev:beta har AM6 motor hur är de svårt att hitta delar ? :SGröngöling skrev:Derbi: Jättevanliga (lite lättare att hitta delar), vissa ska tydligen ha problem med elsystemet, rätt starka original har jag hört, cateye original oftast vilket är snyggt
Jberg skrev:så ni föredrar Beta RR då alltså?, som sagt ska antaglingen trimma den också ? är Derbi bra då?
Med bara effektrör går AM6 bäst. Men när man börjar "trimma=Miderace/ Hyper" så går dom samma och Derbin håller bättre!Jberg skrev:Okej, men vilken går bäst? med trim ? är det derbin?
Hahaha, hästlängder med dragen plugg^^ Dom gör 70 med sämst acc^^BetaKTM skrev:Beror på vilken Beta du menar.
Den med KTM så drar du en Derbi med hästlängder. Med bara dragen plugg.
Men men AM6 vet jag inte så mkt om. Dom är sjult mkt snyggare än en Derbi vilket jag personligen tycker är så "standard".
Alla har en Derbi och kan ju va lite kul att komma med nått nytt än en moppe med cat eye som alla har !
Slänger du på 65cc KTM vilket jag har på min Beta då jävlar !
Kan jag lova dig att dom inte gör !DiNozzan skrev:Hahaha, hästlängder med dragen plugg^^ Dom gör 70 med sämst acc^^BetaKTM skrev:Beror på vilken Beta du menar.
Men men AM6 vet jag inte så mkt om. Dom är sjult mkt snyggare än en Derbi vilket jag personligen tycker är så "standard".
Alla har en Derbi och kan ju va lite kul att komma med nått nytt än en moppe med cat eye som alla har !
Du kan lova vafan du vill men min kompis har en sådan^^BetaKTM skrev:Kan jag lova dig att dom inte gör !DiNozzan skrev:Hahaha, hästlängder med dragen plugg^^ Dom gör 70 med sämst acc^^BetaKTM skrev:Beror på vilken Beta du menar.
Mkt starkare än Derbi, dom har ju fan KTM orginal
Har haft två styckna men har en nu så de duDiNozzan skrev:Du kan lova vafan du vill men min kompis har en sådan^^BetaKTM skrev:Kan jag lova dig att dom inte gör !DiNozzan skrev: Hahaha, hästlängder med dragen plugg^^ Dom gör 70 med sämst acc^^
Mkt starkare än Derbi, dom har ju fan KTM orginal
Köp en drac om du ska glädjemäta, ja hans gör 80 enligt mätaren men inte en chans att de stämmer, då gör ju min Derbi 130 så hårt som jag drar honom? men din hade säkert gasres (vråla ur han på kopplingen o dumpa så den reser 3mm)BetaKTM skrev:Har haft två styckna men har en nu så de duDiNozzan skrev:Du kan lova vafan du vill men min kompis har en sådan^^BetaKTM skrev: Kan jag lova dig att dom inte gör !
Mkt starkare än Derbi, dom har ju fan KTM orginal![]()
Den nu har KTM 65cc och massa annat. Och båda gick väldigt bra med dragen plugg. Accet var inte kasst kan jag ju säga då är det din kompis som har nån jävla kinesisk potta skit !
Hängde tyvär inte med där riktigt.k-skåpet skrev:Köp en drac om du ska glädjemäta, ja hans gör 80 enligt mätaren men inte en chans att de stämmer, då gör ju min Derbi 130 så hårt som jag drar honom? men din hade säkert gasres (vråla ur han på kopplingen o dumpa så den reser 3mm)BetaKTM skrev:Har haft två styckna men har en nu så de duDiNozzan skrev: Du kan lova vafan du vill men min kompis har en sådan^^![]()
Den nu har KTM 65cc och massa annat. Och båda gick väldigt bra med dragen plugg. Accet var inte kasst kan jag ju säga då är det din kompis som har nån jävla kinesisk potta skit !
kanske skulle påpeka att dinozzan och jag bor i samma by snackar om samma beta!BetaKTM skrev:Hängde tyvär inte med där riktigt.k-skåpet skrev:Köp en drac om du ska glädjemäta, ja hans gör 80 enligt mätaren men inte en chans att de stämmer, då gör ju min Derbi 130 så hårt som jag drar honom? men din hade säkert gasres (vråla ur han på kopplingen o dumpa så den reser 3mm)BetaKTM skrev: Har haft två styckna men har en nu så de du![]()
Nu har jag gasres på 1 an och 2 an ja, men dock bara på denna setupen, inte orginal med dragen plugg![]()
Men fatta inte vem du snacka om ?