Jag vill ha en sport hoj, jag kommer åka varje dag till och från skolan och självklart åka till kusinerna eller vänner via E4:an.
Budgeten är 0-lite mer än 50k.
Om jag har glömt att nämna något fråga gärna

Yamaha YZF-R125?Ra7x skrev:Hej jag är 16 nu och är trött på moppen, eftersom att jag körlagligt. Jag vill köra snabbare men lagligt, det är också väldigt praktiskt att kunna åka på motorvägen. + att man har ett fordon som kan klara dem höga farterna, som inte en moped kan.
Jag vill ha en sport hoj, jag kommer åka varje dag till och från skolan och självklart åka till kusinerna eller vänner via E4:an.
Budgeten är 0-lite mer än 50k.
Om jag har glömt att nämna något fråga gärna
Duken är väl sjukt seg strypt? Jag har hört att dom bara toppar strax runt 100km/h då med taskigt axxTjurkuken skrev:Hade nog också sagt Yamaha yzf r125 ingen ide att ha 2taktare om du ändå inte tänker strypa av den. Min kompis yzf toppar ca 130+ ca? och bensinsnål samt snygg.
Annars finns ju en billigare fulare verision enligt mig samt långsam (Honda cbr 125 4t)
Fast skulle nog kört på KTM duke 125 själv 4takt och skön som fan! men lite mer blandningshoj typ streetfighter?
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Haha, fick läsa igenom texten tre gånger innan jag såg.. men jag har dyslexi..Mattyyy skrev:Allvarligt talat du gillar verkligen inte att läsa va?TechnoMen skrev:Tycker lätt du ska försöka hitta en husaberg te 125 till ett bra pris grymma maskiner!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Istället för att ta upp massvis med rader för att länka en bild direkt från Google, tryck på "Helbild" på högra sidan så kommer länken bli automatiskt kortare då den kopierar från webbplatsen den ligger på, och inte igenom Google.philip95 skrev:En Honda cbr125 kanske? Enligt infon jag hittade så gör den 120-130 km/h och är inte så jätte dyra heller. Det är även en 4-taktare![]()
http://cmgonline.com/images/stories/bik ... rhs_bg.jpg
Eller Cagiva Freccia, riktigt mycket hojj för pengarna. Min storebror har en, en 86a tror jag det är.. Såpass gamla, det är samma motor som Cagiva mito, dock några snäpp äldre, dvs mito har en del mer uppgraderingar än vad Freccia har.DT50rMacko skrev:Cagiva mito från 95-99? det är den BÄSTA sport 125an för den har 7 växlar! med lite trimm så går den i ca 190km/t
Freccian är extremt ful ju och Miton är lite snyggare och med tanke på priset han uppgav så vill han nog också ha lite modernare hoj och då borde han skaffa Aprilia RS som är riktigt pigg och troligen snyggaste sporthoj 125anRoxxen96 skrev:Eller Cagiva Freccia, riktigt mycket hojj för pengarna. Min storebror har en, en 86a tror jag det är.. Såpass gamla, det är samma motor som Cagiva mito, dock några snäpp äldre, dvs mito har en del mer uppgraderingar än vad Freccia har.DT50rMacko skrev:Cagiva mito från 95-99? det är den BÄSTA sport 125an för den har 7 växlar! med lite trimm så går den i ca 190km/t
Freccian levererar 11 kw strypt, runt 20 - 25 kw ostrypt, ägaren innan hade tagit pluggen i (avgassystemet) min brorsas 125a, och den toppar nu en 130-140. Fint axx har den också.
Nackdelar med den är att det som sagt är en gammal hojj är lite efter med motoruppgraderingar m.m. Men förövrigt så går den riktigt bra för att vara såpass gammal.
Brorsan fick den för hela 7 tusen, dessa modeller är inte jätte vanliga. Vad jag vet?Detta är också en 2-taktare! Väldigt billig, och du får en jävla massa 125a för lite pengar!
Hade utan tvekan dratt Cagiva Mito eller Freccia!