problem med oljeslang på Gutner 12 mm (aerox)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
ML2011
Avstängd
Kontakt:

problem med oljeslang på Gutner 12 mm (aerox)

Inlägg av ML2011 »

Precis som rubriken lyder har jag problem med att lista ut vart min oljeslang respektive vakuumslang ska sitta på förgasaren, Jag har en Areox -05 med en Gutner 12 mm förgasare.
Ni som kan får gärna bifoga en bild eller beskriva vart den ska sitta!
Står i garaget nu så snabba svar helst ! :)
Tack.
Bild
Liberta Per Gli Ultras
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

sätt i vakumslanga i ena och se fall de kommer bensin fall den ska sitta där så sätt bara olje slangen på den andra ?
vakkuum anslutningen sitter oftast närmast insuget :)
edit: kom på att man kan använda oljeanslutningen till vakuum :S så bör väl passa på båda då de inte är någon ksillnad så länge de är ett sug ?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
ML2011
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ML2011 »

david96 skrev:sätt i vakumslanga i ena och se fall de kommer bensin fall den ska sitta där så sätt bara olje slangen på den andra ?
vakkuum anslutningen sitter oftast närmast insuget :)
edit: kom på att man kan använda oljeanslutningen till vakuum :S så bör väl passa på båda då de inte är någon ksillnad så länge de är ett sug ?
Jag har hittat vart bränsleslangen ska sitta, jag har ett hål där det är vakuum då man sätter slangen där så den går men jag har ingen hål för oljan.
samma hål som jag sätter vakuumslangen i passar oljeslangen perfekt i och det är mitt på förgasare just bredvid bensinslangen, Frågan är om det är olje eller vakuumslangen som ska på hålet som är bredvid bensinslangen?
Isåfall vart ska den sista slangen ? :)
Bild
Liberta Per Gli Ultras
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

fall de bara finns en anlsutningen så sätt vakuum där och blanda i tanken :)
är de en ny fögg säkert de är en oljeanslutning på den?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
ML2011
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ML2011 »

david96 skrev:fall de bara finns en anlsutningen så sätt vakuum där och blanda i tanken :)
är de en ny fögg säkert de är en oljeanslutning på den?
jag renoverade motorn och tog isär allt men tog 4 månader innan jag satte ihop allt pga av olika anledningar, Så det HAR funnits en nippel/hål för oljan men vill veta vart.
Någon som har en Aerox med en gutner 12 mmkan gärna skicka ett PM:a så kan jag ringa upp :)
Bild
Liberta Per Gli Ultras
Användarens profilbild
ML2011
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ML2011 »

Kan mycket väl vara så att oljan ska sitta ansluten till blocket eller cylindern men har letat som en tok och inte hittat någon nippel..
Bild
Liberta Per Gli Ultras
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Anslutningen bredvid bensinanslutningen är vakuum anslutningen. Olje anslutningen sitter vid under trotteln och det, nedanför den dära " tunneln " där trotteln ska sitta.. Suger på att förklara pga trötthet
Skriv svar