Första 125:a, vilken ska man ha ?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Ra7x
Elmoped

Första 125:a, vilken ska man ha ?

Inlägg av Ra7x »

Hej jag är 16 nu och är trött på moppen, eftersom att jag körlagligt. Jag vill köra snabbare men lagligt, det är också väldigt praktiskt att kunna åka på motorvägen. + att man har ett fordon som kan klara dem höga farterna, som inte en moped kan.

Jag vill ha en sport hoj, jag kommer åka varje dag till och från skolan och självklart åka till kusinerna eller vänner via E4:an.

Budgeten är 0-lite mer än 50k.

Om jag har glömt att nämna något fråga gärna :)
// 227
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Re: Första 125:a, vilken ska man ha ?

Inlägg av WRR125 »

Ra7x skrev:Hej jag är 16 nu och är trött på moppen, eftersom att jag körlagligt. Jag vill köra snabbare men lagligt, det är också väldigt praktiskt att kunna åka på motorvägen. + att man har ett fordon som kan klara dem höga farterna, som inte en moped kan.

Jag vill ha en sport hoj, jag kommer åka varje dag till och från skolan och självklart åka till kusinerna eller vänner via E4:an.

Budgeten är 0-lite mer än 50k.

Om jag har glömt att nämna något fråga gärna :)
Yamaha YZF-R125?
Du får en helt ny för 44k.. en av de lite snabbare 125:or (iaf 4 taktare)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Vill du ha något för mindre pengar som går riktigt fort, köp en cagiva mito.

Vill du ha det värsta, köp en aprilia rs.

Men dessa kräver ju att du kör ostrypt då.

Annars är r125:an bästa alternativet om du prompt ska åka lagligt/ strypt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tjurkuken
Elmoped

Yzf r125

Inlägg av Tjurkuken »

Hade nog också sagt Yamaha yzf r125 ingen ide att ha 2taktare om du ändå inte tänker strypa av den. Min kompis yzf toppar ca 130+ ca? och bensinsnål samt snygg.

Annars finns ju en billigare fulare verision enligt mig samt långsam (Honda cbr 125 4t)

Fast skulle nog kört på KTM duke 125 själv 4takt och skön som fan! men lite mer blandningshoj typ streetfighter?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Re: Yzf r125

Inlägg av Mattyyy »

Tjurkuken skrev:Hade nog också sagt Yamaha yzf r125 ingen ide att ha 2taktare om du ändå inte tänker strypa av den. Min kompis yzf toppar ca 130+ ca? och bensinsnål samt snygg.

Annars finns ju en billigare fulare verision enligt mig samt långsam (Honda cbr 125 4t)

Fast skulle nog kört på KTM duke 125 själv 4takt och skön som fan! men lite mer blandningshoj typ streetfighter?
Duken är väl sjukt seg strypt? Jag har hört att dom bara toppar strax runt 100km/h då med taskigt axx
men snyggaste Sporthojen på 125cc är ju YZF R125 grymt snygga och rejält byggda! Dom går väldigt bra ocks
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

Ktm duke :oops:
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Tycker lätt du ska försöka hitta en husaberg te 125 till ett bra pris grymma maskiner! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

TechnoMen skrev:Tycker lätt du ska försöka hitta en husaberg te 125 till ett bra pris grymma maskiner! :)
Allvarligt talat du gillar verkligen inte att läsa va?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

TechnoMen skrev:Tycker lätt du ska försöka hitta en husaberg te 125 till ett bra pris grymma maskiner! :)
1. De är pissdyra
2. Han ville ha en sporthoj
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Mattyyy skrev:
Allvarligt talat du gillar verkligen inte att läsa va?
Haha, fick läsa igenom texten tre gånger innan jag såg.. men jag har dyslexi..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Tjurkuken
Elmoped

Hmm

Inlägg av Tjurkuken »

Njae duken går mycket snabbare men har inte riktigt fattat det hela med duken själv. Har sätt en del som drar mycket mer och några som ligger på 110km/h iaf, jag tror att det varierar på nån spärr? (inte säker) Du kan ju alltid kolla upp det på google, eller nån ktm försäljare :)
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

En Honda cbr125 kanske? Enligt infon jag hittade så gör den 120-130 km/h och är inte så jätte dyra heller. Det är även en 4-taktare :)

http://www.google.se/imgres?q=honda+cbr ... ,s:0,i:142
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

philip95 skrev:En Honda cbr125 kanske? Enligt infon jag hittade så gör den 120-130 km/h och är inte så jätte dyra heller. Det är även en 4-taktare :)

http://cmgonline.com/images/stories/bik ... rhs_bg.jpg
Istället för att ta upp massvis med rader för att länka en bild direkt från Google, tryck på "Helbild" på högra sidan så kommer länken bli automatiskt kortare då den kopierar från webbplatsen den ligger på, och inte igenom Google.

Jag skulle säga Mito eller RS även om du vill köra stryp(lagligt), anledningen till det är att jag tycker Mito är en av de vackraste 125orna som har gjorts, samt att jag gillar 2takts ljudet och lukten(like a bonde)
http://www.swotti.com/tmp/swotti/cacheY ... 0Mito2.jpg

Skulle på allvar kunna sälja min röv för att få tag på en sådan jävel i riktigt fint skick, så otroligt vacker är den!
Är inte överdrivet mycket service på en sådan, tror att kolven ska bytas efter 2000 mil om jag minns rätt, men många brukar "vara på den säkra sidan" och byta den efter 1500-1600 mil istället.

Allt beror på hur du kör med den också, bensinförbrukningen kan du få ner till 0,4 l/milen ifall jag minns rätt, men är inte speciellt svårt att få den att hamna på 1 liter milen heller ifall man ligger och gasar mycket.

RS är också riktigt jäkla fin, men Mito och RSan är i helt olika nivåer enligt mig och utseendet kan inte jämföras.
http://www.imagesu.net/data/media/558/aprilia_rs125.jpg
Enligt mig så är den riktigt snygg och detaljrik, är också en hoj jag mer än gärna skulle vilja ha, faktiskt så börjar jag dregla över tanken att äga en sådan.

Bensinförbrukningen eller kolvbyte har jag faktiskt ingen aning om tyvärr, men antar att förbrukningen ligger som Miton ifall man snålkör.

Edit : Såsom jag fattade det som så har du en budget på runt 50.000 kronor? Har du räknat in skinnställ, hjälm, handskar och stövlar i det priset? Något många verkar missa, bara det kan gå på 10.000 kronor ifall man vill ha något snyggt som passar hojen kanske..

Finns en RSa från 2006 eller 2007 på Blocket med knappt 300 mil på mätaren, dock har han vält den en gång, men riktigt fin är den iaf..
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Cagiva mito från 95-99? det är den BÄSTA sport 125an för den har 7 växlar! med lite trimm så går den i ca 190km/t
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DT50rMacko skrev:Cagiva mito från 95-99? det är den BÄSTA sport 125an för den har 7 växlar! med lite trimm så går den i ca 190km/t
Eller Cagiva Freccia, riktigt mycket hojj för pengarna. Min storebror har en, en 86a tror jag det är.. Såpass gamla, det är samma motor som Cagiva mito, dock några snäpp äldre, dvs mito har en del mer uppgraderingar än vad Freccia har.

Freccian levererar 11 kw strypt, runt 20 - 25 kw ostrypt, ägaren innan hade tagit pluggen i (avgassystemet) min brorsas 125a, och den toppar nu en 130-140. Fint axx har den också.

Nackdelar med den är att det som sagt är en gammal hojj är lite efter med motoruppgraderingar m.m. Men förövrigt så går den riktigt bra för att vara såpass gammal.

Brorsan fick den för hela 7 tusen, dessa modeller är inte jätte vanliga. Vad jag vet? :? Detta är också en 2-taktare! Väldigt billig, och du får en jävla massa 125a för lite pengar! ;) Hade utan tvekan dratt Cagiva Mito eller Freccia!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

cagiva mito 160km/h org så du kan dreva den att axxa bättre om de så behövs ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Roxxen96 skrev:
DT50rMacko skrev:Cagiva mito från 95-99? det är den BÄSTA sport 125an för den har 7 växlar! med lite trimm så går den i ca 190km/t
Eller Cagiva Freccia, riktigt mycket hojj för pengarna. Min storebror har en, en 86a tror jag det är.. Såpass gamla, det är samma motor som Cagiva mito, dock några snäpp äldre, dvs mito har en del mer uppgraderingar än vad Freccia har.

Freccian levererar 11 kw strypt, runt 20 - 25 kw ostrypt, ägaren innan hade tagit pluggen i (avgassystemet) min brorsas 125a, och den toppar nu en 130-140. Fint axx har den också.

Nackdelar med den är att det som sagt är en gammal hojj är lite efter med motoruppgraderingar m.m. Men förövrigt så går den riktigt bra för att vara såpass gammal.

Brorsan fick den för hela 7 tusen, dessa modeller är inte jätte vanliga. Vad jag vet? :? Detta är också en 2-taktare! Väldigt billig, och du får en jävla massa 125a för lite pengar! ;) Hade utan tvekan dratt Cagiva Mito eller Freccia!
Freccian är extremt ful ju och Miton är lite snyggare och med tanke på priset han uppgav så vill han nog också ha lite modernare hoj och då borde han skaffa Aprilia RS som är riktigt pigg och troligen snyggaste sporthoj 125an
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

Min broder har en rs125 vit från 07, och den är stor som en riktig hoj och går bra som fan 8)
Skriv svar