ROBBAN_Derbi skrev:Tjena. Polarn vill dra sin v-ring på sin speedfight 3 och han velar fram och tillbaks för han tror att motorn ska gå sönder.
Vad behöver han göra för enbart v-ringen/brickan?
Och den stryper som satan, 47 km/h gör den max på raksträcka. Om han drar v-ringen så kommer den strypa iaf för cdi'n?
Jag har själv en speedfight 3 med dragen v-bricka. De går bara bättre utan brickan och den blir även bränslesnålare eftersom den inte varvar lika mycket.
Det finns guider här på forumet som visar hur man tar bort brickan.
Cdi strypningen kommer vid 8000 rpm och då är man uppe i ca 70 km/h. Så är det för mig iaf
Jag är ganska ny här men jag tror att det här stämmer
ROBBAN_Derbi skrev:Tjena. Polarn vill dra sin v-ring på sin speedfight 3 och han velar fram och tillbaks för han tror att motorn ska gå sönder.
Vad behöver han göra för enbart v-ringen/brickan?
Och den stryper som satan, 47 km/h gör den max på raksträcka. Om han drar v-ringen så kommer den strypa iaf för cdi'n?
Jag har själv en speedfight 3 med dragen v-bricka. De går bara bättre utan brickan och den blir även bränslesnålare eftersom den inte varvar lika mycket.
Det finns guider här på forumet som visar hur man tar bort brickan.
Cdi strypningen kommer vid 8000 rpm och då är man uppe i ca 70 km/h. Så är det för mig iaf
Jag är ganska ny här men jag tror att det här stämmer
Motorn går inte sönder utav att ta bort variatorbrickan, det är bara som att du tar bort "spärren" för de två sista växlarna. Den kommer att gå 5-10 kmh snabbare iallafall. Ja cdin på speedfights är strypta, så du kommer upp i cirka 60 ärliga minst med det borttaget iallafall.
Jag har dock rätt svårt för att tro att din gör 70 kmh med bara borttagen variatorbricka? Enligt mätaren ja, men ärliga nej, antagligen inte. 60, 65 max.
ROBBAN_Derbi skrev:Tjena. Polarn vill dra sin v-ring på sin speedfight 3 och han velar fram och tillbaks för han tror att motorn ska gå sönder.
Vad behöver han göra för enbart v-ringen/brickan?
Och den stryper som satan, 47 km/h gör den max på raksträcka. Om han drar v-ringen så kommer den strypa iaf för cdi'n?
Jag har själv en speedfight 3 med dragen v-bricka. De går bara bättre utan brickan och den blir även bränslesnålare eftersom den inte varvar lika mycket.
Det finns guider här på forumet som visar hur man tar bort brickan.
Cdi strypningen kommer vid 8000 rpm och då är man uppe i ca 70 km/h. Så är det för mig iaf
Jag är ganska ny här men jag tror att det här stämmer
Motorn går inte sönder utav att ta bort variatorbrickan, det är bara som att du tar bort "spärren" för de två sista växlarna. Den kommer att gå 5-10 kmh snabbare iallafall. Ja cdin på speedfights är strypta, så du kommer upp i cirka 60 ärliga minst med det borttaget iallafall.
Jag har dock rätt svårt för att tro att din gör 70 kmh med bara borttagen variatorbricka? Enligt mätaren ja, men ärliga nej, antagligen inte. 60, 65 max.
Tack för bra svar! Imorrn så drar vi den
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
olleerikzzon skrev:
Jag har själv en speedfight 3 med dragen v-bricka. De går bara bättre utan brickan och den blir även bränslesnålare eftersom den inte varvar lika mycket.
Det finns guider här på forumet som visar hur man tar bort brickan.
Cdi strypningen kommer vid 8000 rpm och då är man uppe i ca 70 km/h. Så är det för mig iaf
Jag är ganska ny här men jag tror att det här stämmer
Motorn går inte sönder utav att ta bort variatorbrickan, det är bara som att du tar bort "spärren" för de två sista växlarna. Den kommer att gå 5-10 kmh snabbare iallafall. Ja cdin på speedfights är strypta, så du kommer upp i cirka 60 ärliga minst med det borttaget iallafall.
Jag har dock rätt svårt för att tro att din gör 70 kmh med bara borttagen variatorbricka? Enligt mätaren ja, men ärliga nej, antagligen inte. 60, 65 max.
Tack för bra svar! Imorrn så drar vi den
Härligt! Bort med skiten!
Brickan sitter på baksidan på vikthållaren som ni kommer att märka. Här har du även en guide:
Roxxen96 skrev:
Motorn går inte sönder utav att ta bort variatorbrickan, det är bara som att du tar bort "spärren" för de två sista växlarna. Den kommer att gå 5-10 kmh snabbare iallafall. Ja cdin på speedfights är strypta, så du kommer upp i cirka 60 ärliga minst med det borttaget iallafall.
Jag har dock rätt svårt för att tro att din gör 70 kmh med bara borttagen variatorbricka? Enligt mätaren ja, men ärliga nej, antagligen inte. 60, 65 max.
Tack för bra svar! Imorrn så drar vi den
Härligt! Bort med skiten!
Brickan sitter på baksidan på vikthållaren som ni kommer att märka. Här har du även en guide:
Det finns ju en bricka som håller fast vikterna. Finns det en bricka ovanpå den som är själva v-brickan och är den fast skruvad?
Ska nämligen gå ner 0.5 g på min speedfight 3 och tänkte dra brickan när jag ändå håller på.