Kylarvatten i motorn

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
NO-name
Elmoped

Kylarvatten i motorn

Inlägg av NO-name »

Tjena har ett problem med att oljan i min honda 125a blir helt vit pågrund av att det kommer in kylarvatten i motorn. För nån månad sen bytte jag alla packningar på cylindern och då gick det bra dom första veckorna bytte oljan ofta och den såg normal ut och det fattades inget vatten från kylaren. Men nu när jag bytte olja så märkte jag att oljan var helt kritvit igen och att det fattades vatten från kylaren. Är det någon som varifrån vattnet kommer ifrån?

tacksam för svar :wink:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Vattenpumps-packboxarna är kassa, dom verkar va sjukt känsliga på dessa cr125or, har samma skit själv...
en 98 har jag
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

CaToXXo skrev:Vattenpumps-packboxarna är kassa, dom verkar va sjukt känsliga på dessa cr125or, har samma skit själv...
en 98 har jag
okej så sa min kompis också :) fast han sa att det var nåt specielt med oljan jag använder som sliter sönder packningarna kan det va så?
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

NO-name skrev:
CaToXXo skrev:Vattenpumps-packboxarna är kassa, dom verkar va sjukt känsliga på dessa cr125or, har samma skit själv...
en 98 har jag
okej så sa min kompis också :) fast han sa att det var nåt specielt med oljan jag använder som sliter sönder packningarna kan det va så?
Hmm det tvivlar jag väldigt starkt på, men vad använder du för olja?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

CaToXXo skrev:
NO-name skrev:
en 98 har jag
Agrol mega truck, sån olja som går att köpa på granngården i en 20 liters dunk.

min kompis använder samma olja i sin yamha 125 och sa att han hade samma problem :P fast jag har använt den oljan i alla mina fordon och har alldrig varit nåt fel med den .
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

NO-name skrev:
CaToXXo skrev:
NO-name skrev: okej så sa min kompis också :) fast han sa att det var nåt specielt med oljan jag använder som sliter sönder packningarna kan det va så?

min kompis använder samma olja i sin yamha 125 och sa att han hade samma problem :P fast jag har använt den oljan i alla mina fordon och har alldrig varit nåt fel med den .
Det borde nog inte va nåt fel på oljan. :)

NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

CaToXXo skrev:
NO-name skrev:
CaToXXo skrev: Hmm det tvivlar jag väldigt starkt på, men vad använder du för olja?

Det borde nog inte va nåt fel på oljan. :)
okej tack för svaren :)
Skriv svar