frågor, personliga reckord, bra utrustning mm

jag förjar väll och fråga vem fiskar mycket på fritiden?
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
suzukiwheelier skrev:självklart fiskar man mycket
va ha du tänkt fiska?PK skrev:fiskar en del på sommaren vid stugan då vi har ett grund inte alls långt bort där det är mycke aborre och en del gädda vid vassen.
dock så brukar jag inte få någon fisk men har fått mycket aborre att frysa in
"rekord"
Gädda: fick upp en nör ett par år sen som visade sig väga uppmot 10kg, resten har legat under 7.
Men hade tänkt fiska mcket i sommar. några tips? kastspö med spinnare brukar abborrar nappa bra med för mig. likaså mask på metspö.
vad tycker ni man ska ha för drag till gäddor på ett ganska högt grund och väldigt nära vassen?
gädda i stort settsaile96 skrev:va ha du tänkt fiska?PK skrev:fiskar en del på sommaren vid stugan då vi har ett grund inte alls långt bort där det är mycke aborre och en del gädda vid vassen.
dock så brukar jag inte få någon fisk men har fått mycket aborre att frysa in
"rekord"
Gädda: fick upp en nör ett par år sen som visade sig väga uppmot 10kg, resten har legat under 7.
Men hade tänkt fiska mcket i sommar. några tips? kastspö med spinnare brukar abborrar nappa bra med för mig. likaså mask på metspö.
vad tycker ni man ska ha för drag till gäddor på ett ganska högt grund och väldigt nära vassen?
buster jerk pappegoja det slår inget om du e ut efter gädda
Kräftfiske är sjukt kulyamaha2pwn skrev:visst fiskar man när vädret är fint;)
håller mest till i insjöarna hemma vid, har dock bara båt i en.
sen lite i åarna hemmavid.
brukar mest meta efter abbore och kasta efter gädda (eller vad som en fastnar på kroken)
höjdpunkten på fiske året är dock kräftfisket! så jävla roligt
börja i sjön att lägga burar sen gå längs bäcken som flyter förbi mitt hus. förra året la vi 40 burar, fick 211 kräftor. tror ni de blev kalas eller!
de bästa är att de är flod kräftor med.
rekordet på handplockad kräfta är 15cm kropp och 10cm klor.
gädda, aborre,brax, mört är typ det som finns hos oss. fått upp 1 lake, 2 görsar och 2 ålar med på 15 år så det finns fan inte mycket annan fisk hos ossErik96 skrev:Skojar du?PK skrev:
gädda i stort settfinns inget annat i vårat vatten verkar det som
Kan tillägga att det är i vänern.
Värnen är ju en av våra artrikaste sjöar!
Okej, det kan ju skilja var i värnen man fiskar då det är en stor sjöPK skrev:gädda, aborre,brax, mört är typ det som finns hos oss. fått upp 1 lake, 2 görsar och 2 ålar med på 15 år så det finns fan inte mycket annan fisk hos ossErik96 skrev:Skojar du?PK skrev:
gädda i stort settfinns inget annat i vårat vatten verkar det som
Kan tillägga att det är i vänern.
Värnen är ju en av våra artrikaste sjöar!
Bra, ifall man inte ska nyttja fisken till något så kan man likaväl lägga i den igen. Finns ingen anledning att dra upp fisk, slå ihjäl och sen slänga.saile96 skrev:va tycker ni om catch and relese? (stavning)
beror ju på. en del fiskar ju far att det är kul. dock tycker jag att det är lite djurplågeri för det skulle ju vara som att någon drog en krok genom kinden och ryckte till och drog som fan i två timmar och sen när dom fångat dig så har dom dig under vatten i ett par min och sen släpper dig bara.saile96 skrev:va tycker ni om catch and relese? (stavning)
Håller med dig! Jag hatar även mer än något annat när man är i fjällen eller något annat ställe för endast ädelfisk, och så drar man upp en äcklig gröningjävel som inte borde finnas där. nacken direktPK skrev:beror ju på. en del fiskar ju far att det är kul. dock tycker jag att det är lite djurplågeri för det skulle ju vara som att någon drog en krok genom kinden och ryckte till och drog som fan i två timmar och sen när dom fångat dig så har dom dig under vatten i ett par min och sen släpper dig bara.saile96 skrev:va tycker ni om catch and relese? (stavning)
dock är ju fiskar dumma i huvudet på alla sätt
så jag filear dom och steker eller fryser in det. men slänger i om dom är för små att äta eller är oätbara fiskar.
men slår ihjäl alla braxar faktiskt för dom är så jävla äckliga och borde utrotas!
De ÄLSKAR krossad näbbgädda, genomsnittet på burarna var typ 25 st förra året med näbbgädda i alla!yamaha2pwn skrev:det brukas när man inte är hungrig eller behöver levande (eller dött) bete.
gör det inte för några moraliska skäl, utan för att de verkar logiskt och de är jobbigt att bära mer än vad man ska ha
edit: veckans top tip ang kräftfiske.
Beta inte burarna med stora rov fiskar tex gädda. mört,abborre funkar bra. Ål har också funkat förut, sutare tycker de om som fan dock
Ditt vilddjur!PK skrev:beror ju på. en del fiskar ju far att det är kul. dock tycker jag att det är lite djurplågeri för det skulle ju vara som att någon drog en krok genom kinden och ryckte till och drog som fan i två timmar och sen när dom fångat dig så har dom dig under vatten i ett par min och sen släpper dig bara.saile96 skrev:va tycker ni om catch and relese? (stavning)
dock är ju fiskar dumma i huvudet på alla sätt
så jag filear dom och steker eller fryser in det. men slänger i om dom är för små att äta eller är oätbara fiskar.
men slår ihjäl alla braxar faktiskt för dom är så jävla äckliga och borde utrotas!