hejsan min Derbi vart tagen i måndags, men jag funderar över om jag kan kräva tbx mitt tk rör av polisen för att sedan plugga och bessa om den med det? går de? tacksam för svar <3
EmilÅkerström skrev:hejsan min Derbi vart tagen i måndags, men jag funderar över om jag kan kräva tbx mitt tk rör av polisen för att sedan plugga och bessa om den med det? går de? tacksam för svar <3
Olagligt då du själv monterar dit pluggen, ej CE godkänt då . Dock kan du kräva tillbaka röret.
eftersom röret inte ka göras godkänd så har väl polis rätt att göra sönder de? har jag fått förkalrat av mig när en polis skulle skrämma oss i skolan att an inte fick trimma
Läs i Trafikpolis svaren på forumet, mopeden tas i beslag och all trim förstörs. Är det ett urpluggat org rör kanske du kan få tbx det, men trimprodukter som inte är gjorda för att gå lagligt, förstörs.
sorry men du kommer inte kunna få tillbaka röret... min blev tagen för en månad sen och jag pratade med den polisen som håller min utredning och han sa att det är tyvärr omöjligt förr allt i trimväg ska förstöras:/ och min anledning va att jag skulle använda tkröret till ett hemmabygge men han sa att han tyvärr inte kunde göra något det:/ så tyvärr så får du köpa nytt om du ska ha ett...
sen äre det dära med böter... jag hadde trimkrök och drevning och ingen plåt..
vad kommer bötern hamna på och vad ska göras innan jag kan bessa om den?
Nästan större risk att du får tillbaka som dom tog den. 75% orkar inte ens bry sig om trimmade moppeder! Det blir bara mer "krabb" för dom. När dom har andra lite viktigare saker att lösa. Som mord! Min lagkamrat i fotbollen är polis så man får ju lite insideinfo
EmilÅkerström skrev:sen äre det dära med böter... jag hadde trimkrök och drevning och ingen plåt..
vad kommer bötern hamna på och vad ska göras innan jag kan bessa om den?
Blir väl både olovlig körning och framförande av oregistrerat fordon? Blir inte billigt direkt tyvärr
Du måste ju antagligen göra den helt original och se till att den inte gör mer än absolut max 45 (52, vet ej hur noga dom är på bilbesiktningen så det är nog säkrast att ringa om) och sätta tillbaka alla originaldelar
macbang skrev:Polisen förstör allt trim dom hittar
Ljug inte
åkte själv dit nyligen när don väl har fält dig o så så förstör dom trimmet men om dom inte kan bevisa att du körde med det så måste dom lämmna tbx allt precis som det va
Victorh skrev:Dinozzan säg att det är upp polerat org rör att du kan sätta en plugg dit och org ljuddämparen på för att om bessa
haha, så alla med porrig visningsbild e dinozzan nu^^?
Nä men min morbrors svärfar jobbar där de beslagtar sakerna o säger att allt går till skroten, dock säger han e de skulle nog gå att ta hem saker därifrån om dom vil....
Ljug inte
åkte själv dit nyligen när don väl har fält dig o så så förstör dom trimmet men om dom inte kan bevisa att du körde med det så måste dom lämmna tbx allt precis som det va
EU moppe kan du kräva att få tbx trimmet. 30 moppe så får de slänga.
Ljug inte
nu var de så att dom såg mig köra och jag jag sa att den var trimmad men hoppas dom är snabb så jag får tbx moppen vet hur polisen är...
det tar max en 5 min att ta av röret. för dreven räknas inte som trim.... så tänk om polisen bara kunde få tummen ur arslet och ta en 10ans nyckel och ta bort en skruv sen 1 fjäder sen är det klart men nu är det så att polisen ska väll gå igenom hela jävla skiten
Victorh skrev:Dinozzan säg att det är upp polerat org rör att du kan sätta en plugg dit och org ljuddämparen på för att om bessa
haha, så alla med porrig visningsbild e dinozzan nu^^?
Nä men min morbrors svärfar jobbar där de beslagtar sakerna o säger att allt går till skroten, dock säger han e de skulle nog gå att ta hem saker därifrån om dom vil....