ja varför inte om det är säkringen som gått så behöver du bytta den och då kommer det att fungera igen (om det nu är det som är problemet)Peppenamnlos skrev:Byta säkring?
StylizhRazer skrev:ja varför inte om det är säkringen som gått så behöver du bytta den och då kommer det att fungera igen (om det nu är det som är problemet)Peppenamnlos skrev:Byta säkring?
Okej tack för svar ! Jag testar det och ser om det fungerar !CaToXXo skrev:Det finns en säkring på en av kablarna till batteriet, kolla den.
Ja det var säkringen !jonne17 skrev:är är säkringen som alla nämnt, haft samma "fel" på min moppe
antonbrag skrev:Ja det var säkringen !jonne17 skrev:är är säkringen som alla nämnt, haft samma "fel" på min moppe :)
Tjena igen !
Har nu ett problem som inte säkringen klara av att fixa. :p Det är fortfarande problem med instrumentpanelen som lyser och att varv mätaren fungerar inte på de låg varven. Om jag håller gasen nästan full gas så börjar varv mätaren att "räkna", men om jag kommer under 3-4000 var slutar den att fungerar, som den bara dör.
Vet någon om detta går att fixa eller behöver man lämna in den eller köpa en helt nu hastighetsmätare och allt?
OBS. att all annan el fungerar som blinkers, fram-bak lampa, hastighetsmätaren osv...
Är väldigt tacksam om jag få lite svar!
MVH: Anton
okej, men jag har bytar säkringen vid batteriet. Vad menar du med hel säkring?Hebbe skrev:antonbrag skrev:Ja det var säkringen !jonne17 skrev:är är säkringen som alla nämnt, haft samma "fel" på min moppe
Tjena igen !
Har nu ett problem som inte säkringen klara av att fixa. :p Det är fortfarande problem med instrumentpanelen som lyser och att varv mätaren fungerar inte på de låg varven. Om jag håller gasen nästan full gas så börjar varv mätaren att "räkna", men om jag kommer under 3-4000 var slutar den att fungerar, som den bara dör.
Vet någon om detta går att fixa eller behöver man lämna in den eller köpa en helt nu hastighetsmätare och allt?
OBS. att all annan el fungerar som blinkers, fram-bak lampa, hastighetsmätaren osv...
De är för att blinkers tuta och så går på ström från batterietm ja skulle säga byt till en hel säkring så funkar de.
Om varvräknaren beter sig som du säger så är säkringen trasig. Sätt i en en ny säkring igen.antonbrag skrev:okej, men jag har bytar säkringen vid batteriet. Vad menar du med hel säkring?Hebbe skrev:antonbrag skrev: Ja det var säkringen !
Tjena igen !
De är för att blinkers tuta och så går på ström från batterietm ja skulle säga byt till en hel säkring så funkar de.
har satt i en ny säkring och säkringen är inte isönder. Varv mätaren fungerar fortfarande inte :/Hebbe skrev:Om varvräknaren beter sig som du säger så är säkringen trasig. Sätt i en en ny säkring igen.antonbrag skrev:okej, men jag har bytar säkringen vid batteriet. Vad menar du med hel säkring?Hebbe skrev: