tjenare! skulle någon kunna hjälpa vilket rör som är bäst till orginal cylinder på slider? alla polare åker runt med zx men vill kunna köra ifrån dom fast ha orginal cylindern på. Är doppler s3r eller yasuni bättre? TACKSAM FÖR SVAR!
zSlider skrev:tjenare! skulle någon kunna hjälpa vilket rör som är bäst till orginal cylinder på slider? alla polare åker runt med zx men vill kunna köra ifrån dom fast ha orginal cylindern på. Är doppler s3r eller yasuni bättre? TACKSAM FÖR SVAR!
zSlider skrev:tjenare! skulle någon kunna hjälpa vilket rör som är bäst till orginal cylinder på slider? alla polare åker runt med zx men vill kunna köra ifrån dom fast ha orginal cylindern på. Är doppler s3r eller yasuni bättre? TACKSAM FÖR SVAR!
ja båda.
kan man köra med orginal cylindern till båda?
de var ju de jag svarade på -.-
yasuni z är bättre än zx JA
zSlider skrev:Hej skriver från en polare. Han undrar om han ska köpa ZX eller Stage 6 pro replica till sin original slider. Vilket är bäst? han ska stunta. Mvh
Båda funkar väldigt bra, spelar nog inte så stor roll vilket han tar men zx är ju lågvarvigare så är lättare att ställa in medans du lär nog behöva justera lite mer med replica röret, och den kanske går lite hårdare me replica!
zSlider skrev:Hej skriver från en polare. Han undrar om han ska köpa ZX eller Stage 6 pro replica till sin original slider. Vilket är bäst? han ska stunta. Mvh
Båda funkar väldigt bra, spelar nog inte så stor roll vilket han tar men zx är ju lågvarvigare så är lättare att ställa in medans du lär nog behöva justera lite mer med replica röret, och den kanske går lite hårdare me replica!
men varför köper alla zx om replican är bättre och billigare ?
men varför köper alla zx om replican är bättre och billigare ?
För att alla tycker de e så jävla coolt me zx... Zx har katalysator som stryper också som gör att du lär få en högre effekt med ett stage 6.
Hej, Hur kommer en helt original aerox 08 gå med ett stae6 pro replica. och då menar jag HELT original inte dragen v-ring eller nått sånt
Bara byta kopplingsfjädrar, vikter, munstycke och till stage 6 pro replica.
min går i 45-47 nu jag tror runt 55-58.
vad tror ni?
karlsson31 skrev:Hej, Hur kommer en helt original aerox 08 gå med ett stae6 pro replica. och då menar jag HELT original inte dragen v-ring eller nått sånt
vad tror ni?
50-55 kanske ( V-ringen stryper den VÄLDIG mycket )
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
karlsson31 skrev:Hej, Hur kommer en helt original aerox 08 gå med ett stae6 pro replica. och då menar jag HELT original inte dragen v-ring eller nått sånt
vad tror ni?
50-55 kanske ( V-ringen stryper den VÄLDIG mycket )
den kommer gå en 54-56 men du kan max köra i 45-50 för den kommer överhettas och ropa så jävla mycke och hela variatorn kommer förstöras direkt typ...
Yasuni Scooter Z vs Stage 6 pro replica vs LeoVince ZXr om jag är ute efter topfart på runt 80 och gött axx (bättre en urpluggat orginalrör) hade tänkte köpa 17.5 förgasare och variatorvikter + fjädrar, så räkna in det med tillsammans med röret.
Wire booi_:D skrev:Yasuni Scooter Z vs Stage 6 pro replica vs LeoVince ZXr om jag är ute efter topfart på runt 80 och gött axx (bättre en urpluggat orginalrör) hade tänkte köpa 17.5 förgasare och variatorvikter + fjädrar, så räkna in det med tillsammans med röret.
Skulle säga yasuni z av dom dära 3, eller ett doppler s3r om du kan välja något annat:)
Wire booi_:D skrev:Yasuni Scooter Z vs Stage 6 pro replica vs LeoVince ZXr om jag är ute efter topfart på runt 80 och gött axx (bättre en urpluggat orginalrör) hade tänkte köpa 17.5 förgasare och variatorvikter + fjädrar, så räkna in det med tillsammans med röret.
Skulle säga yasuni z av dom dära 3, eller ett doppler s3r om du kan välja något annat:)
Okej men är Yazuni högvarvigt eller lågvarvigt? och skulle stage 6 pro piska alla rören där, en polare sa det men tyckte det lät konstigt..
Hej igen Ja funderar på att köpa stage6 pro replica röret till min aerox (08) är det värt att köpa det röret? jag har hört mycket om det bla... att det sticker iväg efter 30 kmh, gör den det? kommer den att göra det på ifall jag har kvar v-ringen eller gör den det när v-ringen är borta
vad säger ni som har det röret?
Är det gött axx i den?
Kommer den gå bättre än original röret till 30? fortare? långsammare?
och vad ska man ha för vikter, vilken vikt? och kopplings fjädrar, hur mycket hårdare? vilka?
Okej men är Yazuni högvarvigt eller lågvarvigt? och skulle stage 6 pro piska alla rören där, en polare sa det men tyckte det lät konstigt..
Yasuni e ett företag ont en modell å Stage6 pro e ett jävligt bra rör men har du en klen set up så kommer du inte få så mycket nytta av det.
Killar det finns inget rör som e bäst! Man får köpa rör som e lämpat till det man ska ha det til å så får man titta på hp-kurver osv
karlsson31 skrev:Hej igen Ja funderar på att köpa stage6 pro replica röret till min aerox (08) är det värt att köpa det röret? jag har hört mycket om det bla... att det sticker iväg efter 30 kmh, gör den det? kommer den att göra det på ifall jag har kvar v-ringen eller gör den det när v-ringen är borta
vad säger ni som har det röret?
Är det gött axx i den?
Kommer den gå bättre än original röret till 30? fortare? långsammare?
och vad ska man ha för vikter, vilken vikt? och kopplings fjädrar, hur mycket hårdare? vilka?
ja den kommer acca bättre än orginal....
ja den kommer sticka iväg från 0 om du ställer in den rätt.
karlsson31 skrev:Sticker den iväg ifrån 30?
går den bättre än original röret upp till 30?
är du seriöst efterbliven eller? de var exakt de jag svarade på nyss
vikter, kopplingsfjädrar och munstycken får man pröva sig framm
Eller så är det bara du som är efterbliven som inte kan svara på hans fråga! Eftersom att det finns olika effekrör som har sina egna egenskaper, så är det mycket möjligt att han har läst att det drar bäst efter ca 30, oavsätt om man byter det du nämnde. Visst man kanske kan få det så att det drar tidigare också med hjälp av det du nämnde innan, men den största effekten kanske kommer då runt 30. Så vem är efterbliven egentligen?
Jag har en stalker och det är 5,5 g vikter och dragen v-ring, jag har medium kopplingsfjädrar som jag inte satt på ännu, orginalmunstycke 74. Vilket rör borde passa bra till min stalker om jag är ute efter acc och jag vill inte byta cylinder elr förgasare ? Just nu är det ok acc Är zx, pro replica elr Xpro bäst ?
Senast redigerad av Diddan den 21 maj 2012, 22:14, redigerad totalt 2 gång.
karlsson31 skrev:Sticker den iväg ifrån 30?
går den bättre än original röret upp till 30?
är du seriöst efterbliven eller? de var exakt de jag svarade på nyss
vikter, kopplingsfjädrar och munstycken får man pröva sig framm
Eller så är det bara du som är efterbliven som inte kan svara på hans fråga! Eftersom att det finns olika effekrör som har sina egna egenskaper, så är det mycket möjligt att han har läst att det drar bäst efter ca 30, oavsätt om man byter det du nämnde. Visst man kanske kan få det så att det drar tidigare också med hjälp av det du nämnde innan, men den största effekten kanske kommer då runt 30. Så vem är efterbliven egentligen?