besiktning av moped

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
pwnsowns
Svårstartad skrothög

besiktning av moped

Inlägg av pwnsowns »

jag frågade min pappa om man behöver besikta min moped eftersom att det är EU men han sa att man inte ska det efter som att EU mopeder eller 30-mopeder inte har skattemärke och inte betalar trafik avgift , bara trafikförsäkring. så jag tror inte att man ska besikta sin moped och det hoppas jag oxå för jag har ju massa med olagliga och stylade saker på min , och jag har slängt orginal delarna :P ,, haha ,, men jag tror inte att man behöver, rätta mig om jag har fel !
F.S.N.
2fast4u
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

Om polisen tar dig och påpekar dina olagliga delar tex stylin, trimm måste du ombesiktiga din moppe. Obs gäller bara eu mopeder och inte 30 moppar
Användarens profilbild
Strutsen
Elmoped

Inlägg av Strutsen »

Ofta du har slängt orginal delarna :(
Användarens profilbild
Lumicoz
Elmoped

Inlägg av Lumicoz »

Det var inte det smartaste att slänga orginal ifall du måste besikta om t.ex om du har åkt fast :?
X-treme 05 ;)
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

du måste också besitika om den om du färgar om moppen till en helt annan färg eftersom det står nån annan färg i reg bevisen:P
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Det räcker med att du ändrar orginal utförandet på din heltypgodtjända moppe alltså eu-moppe eller annat registrerat fordon, så måste du besikta om den! Det räcker med att skaffa en höjningssatts så måste du besikta om moppen! visst är det sjuk?
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
aeroxxz
Elmoped

Inlägg av aeroxxz »

om du byter färg på moppen måste du bara åka till besiktningen och vissa att den är en annan färg det var jag tvungen att göra...
adamnybergmister
Elmoped

Inlägg av adamnybergmister »

aeroxxz skrev:om du byter färg på moppen måste du bara åka till besiktningen och vissa att den är en annan färg det var jag tvungen att göra...
Hur mycket kostade det? :D
aeroxxz
Elmoped

Inlägg av aeroxxz »

kosta ingenting har jag för mej men det var 1år sedan det kan hända mycket på ett år...
Användarens profilbild
Kasto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Kasto »

Jo visst stämmer det att man måste besiktiga om den om polisen tar dej o så ,Men så står de också på vägverket.se Att man måste besiktiga en eu moped vart tredje år fast det är inte så känt Men Andå ..Bara så ni vet
Låst