Trasig vev speedfight!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
FelixyouknoW
Elmoped

Trasig vev speedfight!

Inlägg av FelixyouknoW »

Tja!

Veven på min speedfight 2 gick sönder idag :(

Det gick inte att kicka (satt stenhårt) trodde bara kicken hade fastnat men sen när jag öppnade upp vid variatorkåpan så gick inte remskivan och de att snurra! gick kanske 1/4 varv sen tog det stopp åt båda hållen.

Och nu till min fråga: hur mycket skulle det kosta att byta veven på verkstad. om jag redan har en ny vev hemma. För jag kan inte alls byta vev och liknande saker.

Väldigt tacksam för svar! :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Det är faktiskt inte alltför klurigt att klyva en motor, troligen lättare på en scooter också, så det klarar du om du är lite kunnig.

Ang kostnaderna så är väl det bästa att dra till din lokala moppehandlare och fråga helt enkelt, alla ställen tar väl olika mycket betalt...

Om du kan, plocka av cylindern och kolla om du kan dra runt veven, så det inte är något annat som är galet.
Senast redigerad av CaToXXo den 8 maj 2012, 19:12, redigerad totalt 1 gånger.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Ehm, är du verkligen helt 100 på att det är veven som är sönder så inte cylindern har skurit?`

Och hur mycket det kostar har vi ingen aning om, gå till din lokala moppeverkstad och fråga!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Verkstäder brukar ta runt 1500 - 2000, iaf runt mitt område.
Användarens profilbild
Krutponken
Elmoped

Inlägg av Krutponken »

Som MrAndersson sa, kolla så att det inte är kolven.

Jag skulle själv tro att det är den som har pajjat.
FelixyouknoW
Elmoped

Inlägg av FelixyouknoW »

okej, tack alla!
har nu kollat lite och veven låser sig! man kan dra runt med våld och ett redigt hylsverktyg. men annars så låser det sig! så antar att det måste ha nypit :(
Skriv svar